terhes pánikbeteg

Tisztelt Doktornő/úr! 26 hetes kismama vagyok. Korábban pánikbetegségre citalopramot, és xanaxot szedtem. Az egész terhességem hullámzó volt, hol jobban hol rosszabbul voltam. Gyógyszert nem szedtem. Egyre nehezebben bírkózom meg mostanában a pánikkal. Az orvosom szerint nyugodtan szedhetem a citalopramot, xanax helyett pipholfent írt fel, hogy jobban aludjak. Kérdéseim: érdemes most elkezdenem a citalopramot, kifejti a hatását ennyi idő alatt, a szülésig? Szedhető egyáltaln? Szoptatásnál leálljak vele? Úgy vettem észre ha nagyon pánikos vagyok a pipolfen nem sokat használ, nagyon nagy baj ha olyakor olykor 1-1 0, 25 xanax becsúszik? Sok helyen olvasom hogy a 3. trimeszterben már ne szedjen a kismama ilyen gyógyszert... Megalapozott ez? Eddigi leleteim jók, annak ellenére hogy végigszorongtam a terhességet. A pánikos tünettől nem indulhat be idő előtt a szülés? Nem okozhat gondot? Lepényleválás, méhszáj kinyílás? Köszönöm a választ!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza a pánikbetegség témában

Kedves Levélíró! Terhesség és szoptatás alatt sem Xanax, sem Pipolphen szedése nem javasolt. A citalopram esetében is javasolt a gyógyszermentesség, ha viszont az anya állapota mindenképpen megkívánja, akkor a kezelőorvos egyedi mérlegelés alapján dönthet úgy, hogy indokolt a kezelés. Ezesetben a terhesség ideje alatt csökkenteni kell a dózist, és ha lehetséges, a szülés előtti utolsó hetekben le kell állítani a kezelést. A hirtelen leállítás kerülendő. Az újszülöttet megfigyelés alatt kell tartani, ha az anya sokáig szedte a gyógyszert, főleg ha ez az utolsó trimesterben történt. A citalopram kiválasztódik az anyatejbe is. Egyébként a hatásosság kifejlődéséhez 2-4 hét szükséges. Terhesség alatt leginkább a gyógyszermentesség javasolt és egyidejűleg pszichoterápia megkezdése. Pánikroham és koraszülés között egyértelmű kapcsolat nem áll fenn, vizsgálatok arra utalnak, hogy krónikus stressz (ez nyilván bármilyen egyéb jellegű lehet) vezethet a tervezettnél korábbi szüléshez.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. július 25., 18:23; Megválaszolva: 2010. augusztus 04., 21:14
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...