Szedhető-e együtt?

Kedves Doktor Nő! Évek óta szedem a Frontint /3X1 0.50-est/ mert pánik beteg vagyok, illetve inkább állandóan stresszelek, mindig félek valamitől, nem szeretek kimozdulni itthonról, rosszul vagyok a tömegben, és állandóan olyan enerváltnak érzem magam, bár vannak nyugis időszakaim is. Ezek a panaszok felerősödnek ha valamilyen negatív hatás ér, pl. családi problémák, időjárás. Fél évente járok ellenőrzésre, orvosom mindenáron hangulatjavító gyógyszert írna fel megoldásként. Nem szeretném ezt elkezdeni, mert a frontinról sem tudok lemondani, pedig szeretnék, nem beszélve arról, hogy amig annak megjön a hatása, kissé javul a helyzetem. Tehát változó, mindig a körülményektől függ…Nos hogy javítsak a hangulatomon, helyzeten, vettem egy üveg orbáncfű cseppet, amelyből 3x10 cseppet kellene bevenni naponta. Gyógyszerész szerint a kettő együtt alkalmazható, de én szeretnék erről megbizonyosodni igazából. Az interneten rákerestem erre, de az volt hogy beszéljem meg orvosommal, /oda 4 hónap múlva kell mennem/ és egy másik, hogy valamilyen szindrómát okoz, tehát óvatosan kell vele bánni. Tulajdonképpen ezt szeretném Öntől kérdezni, hogy ihatom-e a cseppeket a frontin mellett probléma mentesen. Talán még az is előfordulhatna, az is jó lenne ha legalább a felére tudjam csökkenteni a gyógyszeremet, mert most már inkább csak "állapot megtartó" hatása van, ha gond van, be kell vennem még 1 szemet. Rettentően félek a betegségektől, a gyógyszerek mellékhatásitól, ezért is szeretném ezt tudni, mert így nem merem elkezdeni. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm. Üdvözlettel: Eszter

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza szorongás kezelése témában

Tisztelt Kérdező,

Egyetértek a kollégával. Ha hosszú távon kell szedni a szorongásoldót, jobb az antidepresszáns. Több éves szedés során a Frontinhoz kialakul, - kialakult - a hozzászokás. Egyre kevésbé hat, de az elvonásos tünetek jelentkezése miatt állandóan be kell venni. Az orbáncfüvet lehet szedni a Frontin mellett, nem okoz szerotonin szindrómát. Napérzékenységet viszont okozhat, úgyhogy tavasszal, nyáron óvatosan!

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 22., 16:29; Megválaszolva: 2015. május 28., 08:14
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Mellkasfàjdalom
Tisztelt Doktornő! 3-4 hete kezdődött erős mellkasfájdalmam a szegycsont közepèn, de sokszor minkèt oldalra sugárzik, illetve előfordul, hogy torok...
Paroxetin altetnativa
Kedves Doktornő, szeretném megkérdezni, hogy milyen alternatív gyógyszerek léteznek a Paroxáton kívűl ami szorongásóldók. Már néhány éve...
Félek,szorongok,furán érzem...
Tisztelt Doktor Nő! Szeretnék segítséget kérni az alábbi panaszokkal. 23 éves Férfi vagyok. 2 éve kezdődött nálam erős pánik...
Két hónapja tartó rosszullét
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! 23 éves fiú vagyok, egyetemre készülök biológia szakot hallgatni. 16 évesen lettem I típusú cukorbeteg, majd 21 évesen...
Agydaganat vagy szorongas?
Kedves Doktorno! Problemamat szeretnem onnel megosztani. Mindig aggodo, stresszes, hipochonder ember voltam. 2 evvel ezelott fejfajasom, szedulesem volt...