vérnyomás

Kedves Doktor Úr/Nő! Lenne egy olyan problémám, hogy a minap rosszul lettem a buszon (le fehéredtem, zsibbadtak a végtagjaim, gyorsan vert a szívem, ájulás érzetem és halálfélelmem volt) . Elmentem a háziorvosomhoz és az eddigi gyógyszeremet (Nebivolol 5 mg) , átállította Lokren 20 mg.-ra. Nem merem szedni ezt a gyógyszert, mert a tájékoztatóban az áll, ha abbahagyom, akkor szívinfarktust, vagy hirtelen szívhalált okoz. Igaz lenne ez? Valamint a rosszullét gondolom pánik, vagy tömegfóbia lehetett. Egyebek mellett sokat stresszelek a munkahelyi hajtás miatt (3 ember munkáját végzem jelenleg) . Voltam már Pszichiáternél, ahol Anafranil 75 mg SR és Xanax 0, 5 mg 3×1-et írtak fel, de úgy érzem, mintha ez nem használna. Továbbra is fent áll ez a rosszullét a buszon és a tömegben. A rosszullétem után otthon megmértem a vérnyomásom 165/110 pulzus: 116 volt. Ekkor vettem be Xanaxot és Nebivololt, így mire a háziorvosomnál sorra kerültem a vérnyomásom normalizálódott. Az EKG-n tökéletes volt még tachycardiát sem mutatott ki. Lényeg az, hogy mit tegyek, mert nem merem szedni a Lokren tablettát és ezek a rosszullétek továbbra is fent állnak!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tomonkó Magdolna válasza magas vérnyomás kezelése témában

Kedves Kérdező!

Ha a Nebivolol rendezi a vérnyomását, nyugodtan szedheti.

Leginkább a stresszt, túlhajtottságot kellene kiiktatni az életéből, az lenne a legjobb az egészsége számára. A fóbiás rosszulléteket (tömeg, busz) véleményem szerint nem lehet csupán gyógyszerrel kezelni, jó pszihiaterre és pszihoterápiás kezelésre lenne szüksége.

(A Lokren sem okoz feltétlenül szívinfarktust vagy szívhalált, ha dohányos, akkor a Nebivolol a megfelelőbb az Ön számára, ha nem, szabadon lehet választani. Egyik gyógyszert sem tanácsos hirtelen abbahagyni vagy ötletszerűen szedni-nem szedni. A leállítás fokozatosan szokott történni.)

Üdv: dr. Tomonkó Magdolna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. szeptember 16., 18:51; Megválaszolva: 2014. szeptember 18., 16:24
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Olanzapin+Scippa gyógyszerek...
Kedves Doktornő! 2018ban bekerültem a Péterfy utca kórházba a zárójelentésen pszichotikus szintű szorongás volt megnevezve. 3 éve szedek...
Pánikbetegseg!
Kedves Doktorno! Fontos kerdesswl fordulok onhoz. En panikbetegsegemre szedek 75mg Olwexyat, ez egy ideje mar nem hasznal es emelve lett 150 mg ra erdekelne...
Alvászavar
Tisztelt Doktornő! Az utóbbi 2-3 hónapban szinte minden éjszaka többször (kétszer, háromszor) és szinte mindig ugyanabban az időpontban (éjfél, 2...
Mellkasfàjdalom
Tisztelt Doktornő! 3-4 hete kezdődött erős mellkasfájdalmam a szegycsont közepèn, de sokszor minkèt oldalra sugárzik, illetve előfordul, hogy torok...
Paroxetin altetnativa
Kedves Doktornő, szeretném megkérdezni, hogy milyen alternatív gyógyszerek léteznek a Paroxáton kívűl ami szorongásóldók. Már néhány éve...