Extrasystole

Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Másfél évvel ezelőtt jelentkeztek szorongásos tünetek az életemben. Több haláleset (édesanyám, nagymamám és az ő testvére egy éven belül haltak meg), munkahely elvesztése után. Próbáltam nem foglalkozni a dologgal, majd elmúlik. Szapora szívverésem volt, nem tudtam aludni, furcsa érzések futottak át a testemen. Hol a matrachoz szorított valami, hol csak úgy éreztem, hogy most biztos meghalok. Úgy éreztem, hogy ha elmegyek külföldre és magam mögött hagyom az egészet, elmúlik a baj. Így is lett, 2 hónapig máshol éltem és már a második napon jól voltam. Ez tartott majd egy évig és pár hónapja újra kezdődött az egész. A tünetek ugyan azok, csak még kiegészül extrasystoleval is. Ma pl. már csak sírtam itthon délután, hogy ebbe tuti bele fogok halni. Óránkén 3-4 extrám biztos van, közben rendesen, normális pulzusszámon dobog a szívem. Járok pszichológushoz, coach-hoz...de nem hiszek egyikben sem. Az autogén tréning picit segít éjszakánként, mikor felriadok. De tegnap éjszakai egy órán keresztül az extrák szórakoztattak, valamint furcsa érzéseket éreztem a testemben, hol itt szorított, hol ott nyomott. Úgy éreztem, hogy biztos meg fogok halni. Remotiv extrat szedek, alváshoz hovát. A magne b6-ot abbahagytam, mert folyamatosan éhes voltam tőle. Rendkívül stresszes a munkahelyem és az egész életem is. Ön szerint el kéne mennem kardiológushoz? Lehet ez szervi gond? Annyira rémisztőek az extrák, hogy olyankor az egész közérzetem is rossz lesz. Fáradt vagyok folyton és úgy érzem semmihez nincs erőm. Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a extrasystole témában

Kedves Kérdező! Óránként 3 -4 extraszisztole nem számít soknak, ne aggódjon. Javasolt EKG vizsgálat elvégzése megnyugtatásul, lelettől függően kardiológiai vizsgálat is. Az állapotára azonban a természetgyógyászati szerek nem jelentenek megoldást, receptköteles gyógyszerek hatékonyabban tudnának segíteni, pszichiáterhez kellene fordulni. Nem szükséges beutaló. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 07., 19:18; Megválaszolva: 2014. április 11., 13:50
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...