Szív - vagy pánikbeteg vagyok?

28 éves vagyok. A közelmúltban rosszullétem (heves szívdobogás, szédülés, hidegrázás, mellkasi szorító fájdalom, ami nem először történt) miatt átestem pár vizsgálaton (EKG, szívUH,, mellkas rtg., vérvétel) , 2 napig voltam gépre kötve a kardio - őrzőben, de nem találtak semmi problémát, minden eredményem negatív lett. Pár hét múlva a Holter-EKG 160-as pulzust igazolt. A doktornő Betaloc 10mg-ot (1-1-0) és Panangin-t (2x2) írt fel. Mivel nagyon féltem, hogy a Betaloc az egyébként normál szívverésemet is még jobban le fogja lassítani, ezért az első szem bevétele után nagyon bepánikoltam és azonnal mindenféle mellékhatását „éreztem”. A háziorvossal közöltem, hogy rosszul vagyok a gyógyszertől, ő azt javasolta, hogy akkor csak felet (5 mg-ot) vegyek be. Kb. 4-5 napon keresztül csak napi felet ettem, majd napi 1-et. A kontroll Holter-EKG ismét 150-es pulzust is mutatott. A doktornő a katéteres ablációt tartja indokoltnak. Ettől nagyon félek! A kérdéseim a következők lennének: A magas pulzusszámot igazolhatja pánikbetegség? Vagy esetleg a dohányzás (általában akkor éreztem hevesebb szívdobogást, amikor rágyújtottam, de akkor sem minden esetben)? Befolyásolhatja az, hogy nagyon kevés folyadékot iszok? Vagy az, hogy fogamzásgátló gyógyszer mellett dohányoztam? Ma már nem dohányzom! Mióta közölte a doktornő az eredményt, eléggé megijedtem, rendesen szedem a Betaloc-ot (napi 20 mg-ot) , leszoktam a dohányzásról, nem iszom koffein tartalmú italokat (előtte naponta ittam) , és egyáltalán nem érzek heves szívdobogást sem! Őn szerint is indokolt a katéteres abláció?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bene Orsolya válasza Szív - vagy pánikbeteg vagyok? témában

Kedves kérdező!

Nem mindegy, mi okozza a magas pulzusszámot. Ha csak ún. sinustachycardia áll a háttérben, azt esetleg lehet a pánik, dohányzás, kávé számlájára írni (de okozhatja hormonzavar, vérszegényésg, láz stb.) . Ekkor a normál ingervezető rendszer irányítja a szívet, csak a kelleténél gyorsabban. A kezelés ilyenkor a kiváltó okok megszüntetése, szükség esetén pulzuscsökkentő kezelés (mint a Betaloc) , abláció csak akkor jön szóba, ha sok panasz van, és nincs különösebb kiváltó ok a háttérben (ún. indokolatlan sinustachycardia esetén) .

150-160-as pulzusnál felmerülnek egyéb ritmuszavarok is, amiket egyfajta rövidzárlat okoz a szívben. Ilyenkor az abláció sikeraránya nagyon jó, véglegesen megszüntetheti a ritmuszavart, és így nem is kell gyógyszert szedni.

Tehát nem mindegy, mi volt a Holteren, ettől függ, indokolt-e az abláció.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. január 17., 16:25; Megválaszolva: 2011. január 18., 21:09
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Kardiologia ultrahang
Jò estét kívánok! A mai napon voltam kardiologiai szakrendelèsen, mert Covid fertőzés után (2020 november) még mindig nagyon fáradékony vagyok, a...
Pulzus érték
Szép napot! Arról szeretnék érdeklődni, hogy én voltam egy hónapja kivizsgáláson szív ultrahang és egk formályában terheléses EKG nemvolt...
Szívprobléma
Tisztelt Doktornő! Kb. 3 éve rosszul lettem a munkahelyemen. Magas vérnyomás, elvileg rossz EKG. Bétablokkolót kaptam az üzemorvostól, és metoprolol...
Mitől ver a szívem erősen
Tisztelt Doktornő! Kb 2 hónapja kezdődött az egész, amikor az éjszaka kellős közepén erős szívdobogásra, légszomjra, hidegrázásra...