• Alacsony vérnyomáskor szédülés, tarkófájás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő, alacsony a vérnyomásom, 85 és 55 a két érték, amit akkor mérek meg, ha szédülök, vagy fáj a tarkóm. Mit lehet tenni? Sokat mozgok, minden nap gyalog megyek-jövök a munkahelyemre, mely összesen több, mint egy óra mozgás, kb. 2 liter vizet megiszom, inkább vékonynak mondanám magam. Van olyan homeopátiás szer, mely vérnyomásemelő? Korábban kb. 10 éve szedtem minden évben, kb. két-három évig egy hónapot vérnyomásemelő cseppeket, mert az alacsony vérnyomással járó szédülések minden évben jelentkeznek az első melegebb időszakban (olyan május-júniusban). Mit ajánl a kávéfogyasztáson kívül a vérnyomás emelésére? KÖSZÖNETTEL

        WEBBeteg szakértő válasza a alacsony vérnyomás témában

        Kedves kérdező!

        Sajnos nyugodt szívvel nem tudok homeopátiás szert ajánlani, egyrészt azért, mert nincs elég tapasztalatom velük, másrészt a hatásuk kevésbé kiszámítható. Számos gyógynövénnyel kapcsolatosan leírásra került a vérnyomásemelő hatás, de ugyanúgy, mint a gyógyszereknél, itt is előfordulhatnak mellékhatások, allergiás reakciók, ráadásul ezeket a készítményeket nem vizsgálták klinikai tanulmányok során, így nem biztos, hogy fogyasztásukkal a kívánt hatást érjük el. A vérnyomásemelő cseppek továbbra is elérhetők, amennyiben kezelőorvosa úgy ítéli meg, hogy ezeknek nincs ellenjavallata, és szedésük indokolt, ő tudja majd a készítményt felírni. Azonban ha a leírt (85/55 Hgmm-es)  vérnyomásérték rendszeresen előfordul és panaszokat okoz, érdemes lenne utánajárni, nincs-e valamilyen belgyógyászati eltérés (vérszegényésg, hormonális probléma, szívbetegség) a háttérben.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-24 23:08:17; Megválaszolva: 2011. október 03., 13:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...