Inappropriate sinus tachycardia

Üdvözlöm! Egy olyan probléma miatt írok, hogy napi szinten van mellkasi díszkomfort érzésem, időszakosan nehézlégzésem, illetve változó pulzus. Reggel az ágyban fekve 83. Munka közben 98. Hazaérkezés után 90 körüli. Majd estefele 70-80 közötti. A pulzus értékétől függetlenül gyakran szívdobogás érzésem van. Olykor az egész felső testem szinte pulzál a szívemmel együtt. Voltam mindenféle vizsgálaton: mellkas röntgen negatív, szívultrahang negatív, nyugalmi EKG negatív, terheléses EKG alapvetően negatív, csak csökkent a terhelhetőségem, ezen edzéssel kellene javítani, 24 holter EKG: 3900 VES, Össz.QRS: 97.915. 2 hetes TTF EKG csak megerősítette a 24 órás holter eredményét. Koponya natív MR negatív, koponya CT negatív, pajzsmirigy UH negatív, komplex hasi UH negatív, légzésfunkció vizsgálat tökéletes. Labor is teljesen negatív. Háziorvosom Betaloc Zok-ot és Frontint javasolt napi 12,5 mg (fél) mindegyikből. Egy kardiológus Concort javasolt 2,5 mg-t naponta. Nos a Betaloctól hideg kezeim lettek és vörös szemeim. A Concortől pedig szédültem, mint a fene, ezért kardiológusi javaslatra nem szedtem tovább béta-blokkolókat. Ezután magánúton is elmentem kardiológushoz, aki Inappropriate sinus tachycardia-t állapított meg és napi 2 x 2,5 mg Raenom-t írt fel a magasabb pulzus miatt. Kérdésem az lenne, hogy mit is jelent pontosan az a "Inappropriate sinus tachycardia"? Illetve korábban azt mondták, hogy ne szedjek béta-blokkolót, de most a magánorvos felírt egy más fajta gyógyszert. Valóban indokolt lehet a magasabb pulzus miatt a 2x2,5 mg Raenom szedése? Ön mit gondol, mi állhat a panaszaim hátterében? Összefügghet a Moderna oltással? Válaszát előre is köszönöm! További szép napot kívánok!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza szapora szívverés témában

Kedves Kérdező! Az inapproriate sinus tachycardia: a helyzetnek nem megfelelő gyorsabb, normál eredetű szívverés. Magyarán: a pihenés közben is olyam a pulzus minthe dolgozna például. Szabályos , de gyorsabb. Sok oka lehet az "indokolatlanul" gyors szívverésnek - egy része valójában nem is indokolatlan: stressz, szorongás, kialvatlanság, túlzott koffein fogyasztás, pajzsmirigy betegség, vérszegénység stb. is állhat a háttérben. Amennyiben valóban nincs semmi kezelhető eltérés a szapora szívverés hátterében, akkor az Ön által szedett gyógyszer is hatékony lehet, a részleteket a kezelőorvossal kell megbeszélni.

Üdvözlettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. szeptember 16., 20:18; Megválaszolva: 2021. szeptember 19., 23:32
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! A minap elmentem futni és futás közben hirtelen nagyon gyors lett a szívverésem. Olyan érzés volt, mintha remegne a szívem....
Concor cor elhagyása
Tisztelt Doktornő! Március végén Covid fertőzésem volt, amely alatt magas pulzusszám miatt Concor cor 2,5 mg tablettát írt fel a háziorvosom....
Hirtelen szívdobogás és enyhe...
Tisztelt Doktornő! Kb. 2 éve kezdődött az a jelenség nálam, hogy hirtelen, minden előzmény nélkül hevesen elkezd verni a szívem, a fejemet...
Volt pánikos
Tisztelt Doktornő/ Úr! Egy éve elég súlyos pánikbetegséggel és generalizált szorongással kerültem be a pszichiátriára! Gyógyszereket kaptam, de...