PSVT Gyógyszere

Tisztelt Doktor nő! A feleségemnek az elmúlt hónap elég stresszes volt, mind a munkahelyén, mind a családban, nagyon-nagyon megviselte, hogy váratlanul elhunyt az édesanyja és az iskolában ahol tanít ott sem mennek rendesen a dolgok. Olyan ízig-vérig tanárnő, aki mindent a szívén visel. Az elmúlt 2-3 hétben napi 3-5 órát aludt. Hétfőn - december 14-én - délután egyik pillanatról a másikra 155 lett a pulzusa ás a csak a csornai kórházban tudták "levenni", miután bementünk. Nem szédült, nem volt hányingere, stb. csak a félelem. ( 2020 tavaszán is volt ilyen, akkor is volt ez a probléma, de a stressz elmúlásával a szívprobléma is megszűnt ) Másnap ekmentünk kardiológushoz - Dr. Számtartó Zoltán - aki megvizsgálta, fizikális eltérést nem talált, a diagnózis PSVT, melyet ma dr. Gellér László professzor úr - ekg-t orvosi papírokat megküldtem részére - is megerősített. Számtartó Zoltán doktor úr Nebivolol 5 mg tablettét írt fel - reggel 1/2 - adagban. Emellett a gyógyszer mellett napi 3*1 ( 0,25 mg ) Fronint is kell most szednie a feleségemnek + szed még C, D, Szelén, Cink és magnéziumot B6-tal. Nem dohányzik, nem iszik. Betagent évek óta szed fülzúgás miatt. Kérdéseim a következők: Ez a gyógyszer a PSVT-re jó - Nebivolol - vagy van jobb erre? Összefügghet-e ez a ritmus zavar azzal, hogy most nagy stressz érte a feleségemet és emiatt keveset tud aludni? Tegnap - december 17 - este és éjjel is felgyorsult 4 alkalommal a szíve, de csak pár másodpercre ekkor 80 és 117 közt volt a pulzusa, de ő ugye ezt alpvetően alacsony pulzusa miatt észreveszi és zavarja, aggasztja. Feleségemnek családi "örökségként" alaphelyzetben 52-56/min a pulzusa és viszonylag alacsony a vérnyomása is pedig sokat és tempósan sétálunk, kerékpározunk, röplabdázunk. Várom szíves visszajelzését és tanácsát! Üdvözlettel: Kovács Zsolt ( aggódó férj )

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a szapora szívverés témában

Kedves Kérdező! Önnek igaza van, a stressz, a kialvatlanság a ritmuszavarok megjelenéséhez hozzájárulhatnak. Gyógyszeres kezelésre vonatkozó tanács nem adható vizsgálat nélkül, de nyilván minden szempontot figyelembe véve választotta ezt a terápiát a szakorvos. Az esetlegesen gyakran előforduló ritmuszavar esetén végleges megoldást a Gellér Professzor úr által elvégezhető elektrofiziológiai vizsgálat és beavatkozás adhat, ez a probléma a legtöbb esetben végleg megszüntethető. Az alapvetően alacsony pulzus a sportos életmód következménye is lehet, ez nem baj. A néhány másodpercig, de akár percekig is tartó 100-120/min körüli pulzus miatt nem kell megijedni, ha nem szűnik és gyorsabb is lenne, akkor a múltkori eljáráshoz hasonlóan sürgősségi ellátás keretében a PSVT megszüntetésére van mód. Jobbulást kívánok! Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. december 18., 09:43; Megválaszolva: 2020. december 18., 21:28
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...
Ritmuszavar béta-blokkoló
Kedves Doktornő! Az orvosom felírt, hogy szedjek Bisoprolol béta-blokkolót pajzsmirigy alulműködés okozta szívpanaszokra. Már 1 hete szedek 2,5 mg-ot...