Érelmeszesedés visszafordítása?

Kedves dr-nő! Páromat 2 hónapja beutalták, kardiológiai kivizsgálásra, bizonytalan eredetű mellkasi fájdalmak miatt! A vizsgálatok, szívultrahangból, és 24 órás nyugalmi és terheléses monitorozásból álltak, amik szerencsére, nem mutattak problémát! Egy megjegyzést tett a dr úr, hogy a páromnál már jól látható jelei vannak az erekben a dohányzásnak! Majd megjegyezte, hogy még ne izguljon, még ez a folyamat megállítható, sőt még vissza is fordítható! Sajnos többet nem tudott mondani, mert riasztást kapott és elment! A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet visszafordítani az elmeszesedést? Amióta ezt meghallotta a párom, úgy viselkedik, mintha depressziós lenne pl: már nem megy el beszélgetni a barátnőivel! A dohányzást csökkentette, de még most is több mint egy dobozzal elfüstöl, sokat dolgozik, napi 12-14 órát, ami alatt 5-6 kávét iszik, a mozgásra nem bírom rábeszélni, illetve kb, 30 kg súlyfeleslege van, és elmondása szerint 14-éves kora óta szed vérnyomás csökkentőt! Most 32 éves! Megtisztelő válaszát várjuk, és nagyon szépen köszönjük előre is!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza megelőzés témában

Kedves Kérdező, fontos a koleszterinszint és a vércukor normalizálása, illetve normál szinten tartása, a testsúly beállításra megfelelő szintre (BMI: 20-25) , sokat segíthet a rendszeres dinamikus testmozgás a kezdődő érfalproblémák lassításában, megállításában. Nagyon enyhe esetben még javulás is várható. Dohányzás mellőzése elengedhetetlen, a stressz helyzetek megfelelő kezelése is fontos a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 15., 17:19; Megválaszolva: 2014. december 16., 19:50
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívelégtelenség, hormonzavar
Tisztelt Doktornő! Pajzsmirígy alulműködésre L-thyroxint szedek kb. 72 mikrogrammot. Magas vérnyomásra szedtem 1 db 5/5 mg egiramlont, 1 db 1 mg-os...
Brilique 90mg gyógyszer
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A nagymamám 1 hónapja kapott szívinfarktust, amelyből sikerült azóta felépülnie, viszont szednie kell egy Brilique...
Szívritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! A minap elmentem futni és futás közben hirtelen nagyon gyors lett a szívverésem. Olyan érzés volt, mintha remegne a szívem....
Abláció utáni pulzusszám
Tisztelt Doktornő! Május 19-én pitvarbibrilláció abláción estem át, a műtétet végző orvos szerint jól sikerült a beavatkozás. Ő is...
Mélyvénás trombózis után...
66 éves férfi vagyok. 2020. június közepétől Guillain Barre Szindróma miatt, mindkét lábam teljes mértékben és minkét kezem részlegesen...