Lábmasszírozógép ellenjavallt-e érproblémák esetén?

Üdvözölöm, Ajándékba szeretnék adni egy lábmasszírozó gépet egy illetőnek (60 éves férfi), akinek több értműtétje volt, a lábában kétszer kellett ereket cserélni, és volt egy koronabypass-a is (a beültetett erek egy része saját ér, más részük műér), és abban kérném a véleményét, hogy okozhat-e problémát egy lábmasszírozó gép. Úgy látom, vannak csak masszírozó, és elektromágneses hullámokkal operáló gépek is; kérem, legyen kedves arra is válaszolni, hogy akár az elektromágneses is használható-e. Magam azért gyanítom, hogy nem okozhat problémát, mert az illetőnek egyébként is mozgatnia kell a lábait, és arra kell törekednie, hogy minél jobb legyen a vérkeringés a lábfejekben (amik egyébként sokszor elég hidegek), de ez csak egy laikus spekulációja. Válaszát előre is köszönöm.

Dr. Molnár Dóra válasza lábmasszírozógép témában

Kedves Kérdező! A csökkent keringésű lábat valóban kell mozgatni, de önerőből izommunkával, hiszen ez mellékhatások nélkül élénkíti a keringést. Egy gép egy keringési zavaros lábon esetleg okozhat mikrosérülést, amely nem javítja, hanem ronthatja a láb állapotát. Részletesebb felvilágosítást angiológiai vizsgálat után érgyógyász szakorvos adhat. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2013. június 10.

Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek

Dohányzás - aorta
Tisztelt Doktor Nő! 52 éves férfi vagyok. Huszonéves korom óta dohányoztam. Tavaly, egy baktérium fertőzés általi aneurizma miatt a hasi...
Extra systolé
Tisztelt Doktornő! 2019-es kardiológiai leletem szerint kamrai parasystoliám van. Nincs semmilyen tünetem, nem érzek "extra ütéseket". 1...
Milyen vizsgálat szükséges, hogy...
Tisztelt Doktornő! 29 éves férfi vagyok, rendszeresen sportolok. Tavaly karácsonykor volt egy ijesztő pánikrohamom egy buli közben,...
Szívritmuszavarra 100% kreatin...
Üdv! Kb. 8 éve reggelente 2,5 mg Bisoblockot szedek szívritmuszavarra. Néha nagyobb szívdobbanásom van, a gyógyszer előtt pedig hirtelen...
Kardiológiai panaszok/pánik/szorongás
Kedves Doktornő! Az alábbi panaszokkal fordulok Önhöz, ami számomra nagyon komoly, hiszen a mindennapjaimat is befolyásolja már. Több,...
Pitvar fibrilatio
Egy honappal ezelőtt kezdődött, csak a semmiből alacsony vérnyomásom lett, 98/67,pulzus 115-138.Surgossegin, derült ki a...