• Heges szívizom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Mit jelent az, ha a szívizom heges? Mitől van, miből van a heg, és hogy néz ki? Mennyi lehet a hegek száma? Mit okoz a heg? El lehet mulasztani a heget?

        WEBBeteg szakértő válasza a szívizom témában

        Kedves kérdező! A heg leginkább infarktus után alakul ki. Az adott területen a szívizomzat elhal, az izomsejtek helyén kötőszövetes rostok szaporodnak fel, ebből kifolyólag az a terület nem tud összehúzódni, pumpálni, a szívkamra fala azon a területen elvékonyodik. Minél több/nagyobb heg van (több kisebb infarktus pl. vagy egy nagyobb koszorúér elzáródása esetén), annál kevésbé tud hatékonyan pumpálni a szív, szívelégtelenség alakul ki. A heget elmulasztani nem lehet, max. megelőzni (egyrészt a koszorúér-betegség megelőzésével, diétával stb., másrészt infarktus esetén a mielőbbi orvosi ellátással, mivel az időben történő beavatkozás csökkentheti az elhalt terület nagyságát).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Itt kérdezhet

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. november 11., 11:07; Megválaszolva: 2011. november 14., 14:08

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Megszeretném kérdezni, hogy pszichiáter által felírt Frontint, tudom-e v.milyen Calivita készítménnyel helyettesíteni? Kardiológián szív eredetű szervi problémát nem találtak, de sürgősségire szívszorítással,melyet...
        Tisztelt Doktornő! 27 éves normál testalkatú (183 cm, 80 kg), rendszeresen sportoló férfi vagyok. Kardiológiai kivizsgáláson 3 hónapja mindent tökéletesen rendben találtak (echo, nyugalmi, terheléses EKG, labor). Kizárólag jelentéktelen...
        Kedves Doktor Úr/Nő! 23 éves lány vagyok, és nemrégiben voltam kardiolóián vizsgálaton olyan tünetek miatt mint szapora szívverés, stressz, mellkasi diszkomfort stb. Terhelés során azonban sosem jelentkeztek panaszok. Szívultrahang...
        Üdvözlöm! Érdeklődni szeretnék hogy Lokrent szedek extra systoléra..közben írtak fel Cavinton Fortét fülcsengésre! Nem merem szedni mert olvastam hogy a Cavinton okoz ritmus zavart! Véleményét szeretném kérni! További gyógyszereim.Coverex...
        Erős stress után, karba sugárzó fájdalom,légszomj, hányinger. Van vele dolgom,vagy, ha enyhült a tünet? Vas pótlásban részesülök, ettől a széklet fekete gondolom,de a tisztasági betéten is látszik fekete vizelet maradvány,bár a vizelet...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Férjem 64 éves, és 15 éve kezelik magas vérnyomással. A rendszeres gyógyszerszedés mellett vérnyomása és pulzusa normális, (115-130/75-85 közötti hgm., pulzus: 70-75/perc közötti.) Rendszeresen mozog, kertészkedik,...
        Tenyleg igaz, ha rancos a fulcimpa azt jelenti, hogy sziv problemaja van az embernek? 26 evesen?
        Tisztelt Doktornő! Egy több éven keresztül elhúzódó hőemelkedés miatt elég sok orvosnál jártam tavaly,míg végül kiderült,hogy a mandula gyulladása okozza. Mielőtt kiszedték volna, szív ultrahang vizsgálatokon,illetve MRI-n is voltam,...
        Üdvözlettem! Kamrai és pitvari extraszisztolém van a kardiologiai vizsgálatom elvégezték az ekg ,szív ultrahang vizsgálatot terheléses ékg-t amint az extrák teljesen megszüntek és még a holtert is fel helyezték rám a szívem egészséges az...
        Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék a következő után. Szív CT vizsgálaton volt a férjem és a vizsgálat eredmények cím alatti sorban ez szerepelt. CA-scora: 834, amely magas cardiovascularis rizikónak felel meg ( 95. percentiilis). Ez...