• a gyógyszer ronthat a helyzeten?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Garazone szemcseppet írt fel az orvos kötőhártyagyulladásra (váladék van a szememen, ami maró érzést ad, és időnként rosszul látok tőle, valamint szemhéjcsüngésem is van), aminek a tájékoztatójára ez van írva: lehetséges mellékhatások: látóideg károsodás, szürkehályog képződés, látászavar, szemnyomás fokozódása, glaucomás roham, pupillatágulat, szemhéjcsüngés. Furcsa, hogy egy szemgyógyszer további szemproblémákat válthat ki. Én nem akarom, hogy látóidegkárosodásom legyen, szürkehályogom legyen, vagy bármi más szembajom. Mit lehet tenni, hogy meggyógyuljon a kötőhártyagyulladásom anélkül, hogy esetleg utána rosszabbul látnék. Nem akarom veszélyeztetni a látásomat.

        WEBBeteg szakértő válasza a kötőhártyagyulladás témában

        Tisztelt kérdező! Az Ön által említett kombinált steroid tartalmú csepp nagyon kiváló gyulladás csökkentő szer - sajnos sok szisztémás és szemészeti mellékhatással. Ugyanakkor tudni kell, hogy általában nagy dózisú, tartós (hetekig-hónapokig tartó) alkalmazás esetén alakulhatnak ki ezek a mellékhatások. A szemcseppek többsége valóban maró, csípő érzést okoz becseppentéskor és amíg el nem oszlik megfelelően a könnyfilmben addig zavaró a homályos látást is. Ha olyan intenzív a gyulladás, hogy indokolt a gyulladás csökkentővel kombinált szemcsepp akkor feltétlenül használja legalább az első kontrollig, mert a gyulladás a megfelelő kezelés nélkül maradványtünetekkel gyógyulhat, ami veszélyezteti a látást.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-03-03 21:10:53; Megválaszolva: 2010. március 03., 21:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! A szemgolyómón a belső szezugnál mind a 2 szemenél egy eres szürkés fotot találtam! nagyon megilyedtem hogy szürkehályog vagy valami de nem tudom! Látásom jó! nem viszket nem fáj csak ott van
        Kedves Doktor Úr! Vannak autoimmun betegségeim (Hashimoto és Sjögren), még van könnytermelésem, de időnként előfordul, hogy egyik szememen kötőhártya gyulladásom lesz. Legutóbb fél éve volt és most is van, ugyanazon a szememen. A múltkori...
        Tisztelt Doktor úr! Télen kezdődött egy nagyon elhúzódó krónikus arcüreggyulladásom ami együtt járt egy szemproblémával. Nagyon fáradékony lett a szemem, nem tudtam olvasni vagy tévét nézni. Nagyon érzékeny volt az erős és a...
        54 éves cukorbeteg és dializalt vesebeteg vagyok, magas vérnyomással (180-200).A jobb szememre már megvakultam, a bal szememre homályosan látok, a c vitaminon kívül van e megoldás, hogy kitisztuljon a szemem, hogy legalább 1 szemre lássak....
        Tisztelt Doktor Úr ! Két éve üvegtest leválást diagnosztizáltak nálam (úszkáló apró sötét foltok). A retinát épnek, jól tapadónak ítélte meg az orvos. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy fenáll a retinaleválás veszélye, amit...
        T.Doktor Nö/Úr! Szabad-e retinaleválás és azt követö szemmütét után 2 évvel repülögéppel utazni? Köszönöm a válaszukat! László és Krisztina
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Bal szememben az alsó szemhély belső oldalán a bal oldalon ciszta alakult ki. Szemészeten azt javasolták systane balance-t használjak.Bár alig érzem engem zavar.Műtét ilyen esetben nem javasolt? Vagy rizikós? Van -e más...
        Tisztelt Doktor Úr! Glaukóma vizsgálaton jártam és a Goldmann féle műszerrel mért értékeim 16/17 Hgmm volt. A szaruhártya mért vastagsága 420/505 mikron. Ezután korrekciós faktorral magasnak találtak a szemnyomasom, de meg lesznek további...
        Nemrég érdekelni kezdett, hogy miért látok egy kisebb fekete úszó pontot a szememben eddig nagyon nem zavart de most kicsit aggódok mert nem tudom, hogy pontosan miért van és hogy menjek-e vele orvoshoz és hogy esetleg van-e rá gyógymód.
        Üdvözlöm lenne néhány kérdésem 1,Pár napja felfedeztem egyik szememben belóg az orrhegyem a látótérbe normális jelenség vagy valamilyen problémát jelent esetleg túlzott rákoncentráció az oka?2,Allergiás kötőhártya gyulladást...