Epehólyag-műtét és epés reflux

Tisztelt doktorúr! Tíz hónapja volt epeműtétem kövesség miatt, azóta napi szintű emésztési gyengeségi rosszullétekkel küzdök főétkezések után kb egy órával (vércukor és hasnyálmirigy enzim értékek rendben), illetve izomrángásos panaszaim vannak a végtagokban nyugalmi állapotban (érdekes módon a centrum multivitamin szedése fokozza a rángásokat). A neurológus nem talált semmi komoly problémát. A kalciumszint és minden egyéb rendben van a véremben, de én továbbra is arra gyanakszok, hogy nem működik jól a kalcium a zsírban oldódó vitaminok felszívódásának hiánya miatt nem jut el az izmokba mivel nincs epehólyag vagy valamilyen elektrolit egyensúlyhiány esetleg a gyomorsav töménysége vagy, mennyisége lehet az oka? Sajnos vesekőre is hajlamos vagyok ezért lebeszéltek a kalcium szedéséről. A másik komolyabb problémám, hogy két hónapja elrontottam a gyomromat egy étellel és visszajött az epés reflux, amit azóta se tudok kikezelni! Már a műtét előtt is előfordult (tükrözéssel diagnosztizálták) azt mondták az epeműtét után várhatóan meg fog szűnni, ehhez képest folyamatos visszacsorgás van a patkóbélből a gyomorba a gyomorrontás óta. Itopridet írt fel a háziorvos, de fejfájás és hőemelkedésem lett tőle illetve a savlekötőkre is rosszul reagálok (pantoprazol, rabeman)! Savlekötőt nem is szeretnék tovább szedni hosszú távon mivel tönkrevágja a gyomromat és így is van már bőven elég problémám! Epesav pótlását ajánlották még főétkezések előtt, ami segített is az emésztésemen, de tartok tőle, hogy árthatok is vele a fenálló epés reflux miatt, hogy mégtöbb epe áramolhat vissza! Teljes tanácstalanságban vagyok és a diéta sem segít! Csak szenvedek a gyógyszermellékhatásoktól! Milyen javaslatokkal tudna szolgálni?

Dr. Plósz János válasza epés panasz témában

Sajnos az epehólyag-eltávolítás okozhat epesav-hiányt (mert nincs raktározott epe) illetve túlzott epesav-problémát is (folyamatosan csorog az epe a nyombélbe, zsiradék hiányában irritálja a nyálkahártyát, epés refluxot provokálhat)., Hogy épp melyik komponens okozza a panaszt, a terápiára való reakció mutathatja meg (ha az epesav-pótlás segít, akkor a hiány dominál, ha az epesavakat megkötő Cholestyramine Supremex használata segít, akkor a túlzott, fel nem használt epesav-mennyiség a gond).

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. július 09.

Kérdések és válaszok: Reflux és gyomorfekély

Epe probélma?
Tisztelt Doktorúr, 27 éves férfi vagyok és korábban is voltak kisebb-nagyobb gondjaim az epémmel. Kb. 5-6 éve az egyik este elég rosszul éreztem magam,...
PPI okozta b vitamin hiány
Tisztelt Doktor Úr! Hozzávetőlegesen 2 éve szedek savlekötő tablettákat (esomeprazol) melyeket reflux kezelésére írtak fel nekem. Mostanában erős fizikai és...
Nyitott gyomorszáj
Tiszteletem Doktor Úr! A következőkben kérném véleményét. 20 éve reflux okán volt egy (laparoszkópos) GERD műtétem. Túl vagyok egy gyomor tükrözésen a csatolt...
Indok nélküli öklendezés
Kedves Doktor Úr! Az alábbi problémámra keresem a választ: Körülbelül egy éve vettem azt észre, hogy a kávé megdobogtatja a szívemet, megköhögtet, majd ez...
Reflux betegség kezelése...
Tisztelt Doktor úr! A következő lenne a problémám, 34 éves vagyok, reflux betegséget állapítottak meg oesophagitis-sal gyomortükrözésen . Tegnap óta...
Reflux kiújulhat műtét után?
Tiszteletem Doktor Úr! A következőkben kérném véleményét. 20 éve reflux okán volt egy (laparoszkópos) GERD műtétem. Azóta az akkori instrukciókat– szénsavast...