• Pánikbetegség kiújulása

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr Nő/Úr

        Életem során töbször előjött pánikra utaló tűnetek amit régen szeduszen, andaxin stb. tablettával hosszabb, rövidebb idő alatt sikerűlt tompítani.  60 éves koromban ismét előjött a betegség. Valószínű a lányom halála is hozzájárúlt. Először a magas vérnyomásra kaptam gyógyszert, de  mivel úgy vettem észre, hogy a vérnyomásom összefüggésbe van különböző szorongással. Pl. liftben valami kis zökkenés, üzletben sorban állás, utazni a gyerekekhez már előtte szorongás, remegés, szívdobogás.  A háziorvosom felírt Dalsan 20 mg. tablettát remélve, hogy elmúllik. A sok mellékhatás  ellenére szedtem 7 hónapig és egy hónap alatt fokozatosan abbahagytam. A tabletta szedése alatt  elviselhető idegesség alatt olyan erős remegések jöttek rám, hogy rosszab volt mint előtte. Többek között akkor jött rám az a tűnet amiért segítséget kérek: a hasam mindkét oldalán mint egy hőhullám hírtelen melegség önt el és erős szívdobogást érzek és emelkedik a vérnyomásom, szédülök és erős fűlcsengést érzek. Eleinte nagyon megijedtem, halálfélelemet is éreztem. Később rájöttem, hogy rövid ideig tart és túlélem. Reméltem, hogy a gyógyszer abba hagyásával ez is elmúllik. Sajnos a tünet megmaradt, elég ha belépek az üzlet ajtaján, vagy fodrászhoz megyek, netán a fejemet hírtelen mozdítom stb. Ennyit értem el a gyógyszerszedéssel és még a koleszterinem is felment pedig szigorú diétát tartok és azzal sikerült szinten tartani. Elnézést a hosszas panaszkodásért de igy jobban leírtam mintha szóban panaszkodnék. Várom megtisztelő válaszát és segítségét.                          

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Levélíró!

        Megterhelő pszichés hatások következtében kiújulhatnak, megjelenhetnek pszichiátriai betegségek, mint például a pánikbetegség. Különböző fóbiákat kísérhet pánikrosszullét (lifttől való félelem, tömegiszony). A szorongás, remegés, szívdobogás, melegség érzése, hasi kellemetlen panaszok, halálfélelem lehet pánikroham tünete, de ez a betegség csak testi kivizsgálás után állítható fel, ha organikus eltérést nem találtak.

        A Dalsan lehetséges mellékhatásai között szerepel a szorongás, idegesség, akár maga a szívdobogás érzése, hasi fájdalom. Javaslom, keressen fel pszichiátriai szakrendelést, mert lehetséges, hogy terápia váltásra, esetleg kombinációra van szükség. Emellett indokolt lenne pszichoterápia megkezdése is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit, pszichiáter
        Itt kérdezhet

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-03-09 18:08:03; Megválaszolva: 2010. március 09., 18:08

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...