• Gyógyszerváltás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Üdvözlöm doktornő/úr! Pánikrohamra, generalizált szorongásra citapram gyógyszert kaptam, majd rexetint. A rexetin kiváltott súlyos pánikrohamokat, ezután cymbaltara állítottak át. Ezt követően most cipralexet kaptam, a kérdésem az lenne, hogy a cipralex hasonló a cymbaltahoz és a citapramhoz, vagy a rexetinhez hasonló? 6 napig 5 mg ot kell bevennem, majd 10 mg-ot. Sajnos szédelgek, és fáj a fejem, ami a cymbaltanál nem volt.

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Levélíró!

        A Rexetin (paroxetin hatóanyag), Citapram (citalopram), Cipralex (escitalopram) antidepreszívumok hatásmechanizmusa hasonló. A Cymbalta (duloxetin) másképpen ható antidepresszívum. A Cipralex lehetséges mellékhatásai között szerepel a szédülés, fáradtság, aluszékonyság. A mellékhatásokra jellemző, hogy a kezelés első 1-2 hetében a leggyakoribbak, a kezelés folytatása esetén rendszerint intenzitásuk és a gyakoriságuk is csökken. Ha továbbra sem múlnak panaszai, akkor keresse fel ismét pszichiáterét, lehetséges, hogy gyógyszerváltásra lesz szükség.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk Itt kérdezhet

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-03-11 10:29:02; Megválaszolva: 2010. március 11., 10:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...