• Pánikroham vagy magas gyomorsav?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 45 éves, 180cm magas, 80 kg súlyú férfi vagyok. Másfél évvel ezelőtt rosszul lettem a munkahelyemen, azt éreztem hogy "szúr" a szívem, és hogy melegem lesz. El nem ájultam, de nagyon megijedtem, azt hittem szívinfarktust kaptam. Persze azonnal elmentem a háziorvosomhoz, aki ezt kizárta. Vérvételre, vizeletvizsgálatra küldött, ami azt az eredményt hozta, hogy koleszterinszintem volt csak 1*-os, a többi érték határon belüli. Mint később kiderült a vizeletemben viszont vér volt! Ezt egy másik orvos vette észre a leletből, később. Közben gyakran éreztem magam rosszul, szédültem, felment a vérnyomásom 170-re is néha. Voltam 24 órás Holteren, 24 órás vérnyomásmérésen, szívultrahangon, terheléses szívvizsgálaton. Mindent rendben találtak, még a vérnyomásom is 125-140 között volt ekkor. Majd következett az Urológia, ahol megállapították, hogy a bal vesémben hatalmas kövek vannak, amik a vesefalat is elvékonyították, és hogy bakteriális fertőzés is fennáll. A vesém ugyanakkor rendben működött, majdnem olyan izotópos eredményt produkált, mint a másik. Hosszas konzultációk után veseműtét, eltávolítás következett. Ez után hamar felépültem, viszont a sok korábbi rosszulléttől, rossz közérzettől kialakult egy pánikrohamféleségem. Nem szerettem boltba menni, féltem hogy ott leszek rosszul. Az utazással hasonló érzéseim voltak. Ha újra bevillant a szívembe valami, egyszerre előtörtek a régi érzések, biztos szívinfarktus! Persze már nyugtattam magam azzal, hogy most voltam kivizsgálva, és minden rendben van. Ettől-e, vagy mástól, de a vérnyomásom is állandósult 140-150 körül, néha volt azonban 160 is. Megpróbáltam magam gyógyítani, sokat relaxáltam, pihentem, kikapcsolódtam. De igazán a háziorvosom által felírt vérnyomáscsökkentő (Coverex 5 mg, reggel 1x) szedése után javult a helyzet. Most 115-135 közötti értékeket mérek. A boltba járás, utazás most már kisebb gond, már nem jön elő a régi érzés, illetve ritkán, rövid időre. Mostanában viszont egy új tünet jelentkezett, mégpedig az, hogy gyakran vagyok éhes! Az orvosom tanácsára naponta 5x étkezem, általában ugyanabban az időben. De néha így is úgy érzem, hogy mintha leesne a vércukorszintem, elsötétül a világ előttem, belső remegést érzek. Ez általában a munkahelyemen jön elő (itt éreztem először rosszul magam), és szinte csak délelőtt. Az orvosom szerint csak sok lehet a savam, mivel a vércukorszintem mérésekor 5, 3-at mért ilyenkor. A C-peptidet is mértek, az is határértékek közepén helyezkedett el. Az elsötétedés pedig az alacsonyabb vérnyomás miatt lehet, vagy érzékeny lettem az időjárási frontokra. Alkoholt sosem ittam, nem dohányzom, de napi 2 kávét iszom (ezeket reggel, 2-3 órás különbséggel). Kérdésem a következő: tényleg sok lehet a gyomorsavam, vagy ez valami új pánikroham tünete? Végeztessek egy vérvizsgálatot, csökkentsem a Coverex-et napi félre, vagy ez csupán egyfajta hipochonderség? Netán keressek fel egy pszichológust?

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező!

        Az utazás közben alakulhat ki pánkroham, ha valakinek az utazási eszközzel (fóbia) vagy az emberekkel kapcsolatosan vannak félelmei (szociális fóbia). Ez utóbbi miatt a munkahelyen is lehetnek rosszullétek. A pánikbetegségre jellemző, hogy az illető már "előre fél" a következő rohamtól. Pánikrohamban jelentkezhet hasi kellemtlen érzés, hányinger, de konkrét éhségérzet nem. Ezt az éhséget és elsötétülést, remegésérzést okozhatja az alacsony vércukor, de ezt kizárták. Az alacsony vérnyomás szintén okozhat sötétedést, a remegés lehet pániktünet is. Az éhségérzet utalhat magas gyomorsav szintre is. Tehát így konkrét okot én nem tudok megnevezni, szükség lenne organikus kivizsgálásra is.

        Ismét fel kellene keresnie háziorvosát fizikális és laborvizsgálat céljából, aki lehet, hogy esetleg tovább irányítja további vizsgálatok céljából. Ha nem találnak eltérést, akkor keressen fel pszichiátert.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-02-15 17:56:21; Megválaszolva: 2010. február 15., 17:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó estét! Dóra vagyok! Egy olyan problémával fordulnék Önhöz ,hogy van egy nagyon közeli ismerősöm akit tulajdonképpen pótapámként kezelek! Van köztünk legalább 30év korkülönbség . Köztünk soha semmilyen szexuális dolog nem volt,...
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...