• Stimuloton

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Szép Estét.

        Érdeklődnék:

        34éves férfi vagyok

        2002.Áprilisban volt előszőr Pánikrohamom, majd megállapították, hogy Pánikbeteg vagyok.

        Akkor Stimuloton-t, és xanax-ot irtak fel.

        Amit szedtem is rendesen, majd a xanaxot elhagytam fokozatosan, és igazából apróbb rohamokon kivül már pár éve semmi gondom, jó néha egy-egy xanax kell, de ezt már elviselem, de igazából nincs gond.

        Próbált a doktórnőm javasolni más gyógyszert, de igazából félek minden új még (számomra) nem használt gyógyszertől, ezért nem nagyon mertem áttérni másra a Stimuloton-ról.

        Más gyógyszerre való áttérést elvileg a csökkent sexuális vágy miatt próbáltuk volna meg.

        Kérdésem: Nem okoz Gondot, hogy elvileg már lassan 8éve szedem a Stimulotont nap mint nap 1x.? Maradandó visszafordíthatatlan "károkat" nem okoz? Egyáltalán honnan tudják hogy ilyen hosszú szedés nem ártalmas, amikor eleve a gyógyszerkisérlet nem tart ennyi ideig, tesztek kisérletek stb?  Egy idő után nem szokik hozzá a szervezetem, ami miatt már nem fog használni a gyógyszer?  És meddig lehet egyálltalán szednem, csak mert egyszer abbahagytam de akkor hamar kiújjúltak a nagyobb rohamok, úgyhogy inkább maradt a gyógyszerszedés. Vagy ha áttértünk volna más gyógyszerre akkor elvileg maga a hatóanyaga úgyan az lett volna?

        Válaszukat előre is Köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező!

        Antidepresszáns gyógyszerek szedését addig szokták javasolni, míg a fennálló panaszok miatt az indokolt. Olyan pácienseknél, akiknél már több depressziós epizód előfordult (antidepresszánst használunk pánikbetegségben is), akár élethosszig való kezelés is szükséges. Tehát hosszú távon is alkalmazható gyógyszerekről van szó, persze a rendszeresen előírt kontrollvizsgálatok, szükség esetén labor ellenőrzéseket be kell tartani. Gyógyszerváltásra kellemetlen mellékhatások jelentkezésekor van szükség, ilyen lehet például a csökkent szexuális vágy is. Akkor is indokolt lehet a váltás, ha újabb, más típusú panaszok-betegségek jelennek meg. A váltás más típusú hatóanyagra vagy más hatásmechanizmusú készítményre szokott történni.

        A forgalomba hozott gyógyszerek több fázisú vizsgálatokon mennek át, míg a patikába kerülnek. Az utolsó lépésként egészséges felnőttek kapják meg a készítményeket, ha mellékhatást nem tapasztalnak, akkor pedig a szükséges engedélyek után megvásárolhatjuk mi is. Ezek a személyek a vizsgálat után (is), ha bármilyen problémát tapasztalnak, jelentik azt, ugyanakkor a vizsgálatok nem zárulnak le továbbra sem, mert minden orvos jelenti, ha pácienseinél bármilyen gondot tapasztal. Ez az ún. "utánkövetés", azaz mégiscsak sok évi tapasztalat gyűlik fel így.

        Tehát ha a mellékhatás nagyon kellemetlen vagy a készítmény nem elég hatásos a pánikrohamokra, akkor kezelőorvosa együttműködésével váltsanak. Ha egy gyógyszerrel elégedett, akkor szedje nyugodtan hosszabb ideig orvosi kontroll mellett. Mindezek mellett javasolnám pszichoterápia megkezdését is, hatékony technikák léteznek a pánikrohamok kezelésére. Így lehetséges, hogy a gyógyszeradagok csökkenthetőek, esetleg elhagyhatóak lesznek.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-01-31 17:06:03; Megválaszolva: 2010. január 31., 17:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...