• Antidepresszáns

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Antidepresszáns váltás előtt állok. Régi gyógyszerem, amit 3 éve alkalmazok, már nem igazán hatásos. Fluvoxamint szedtem,most venlafaxint fogok kapni. Viszont nagyon félek a gyógyszerváltástól, alapól szorongásos kórképem van, most emiatt is aggódom,mert hallottam a szerotonin szindrómáról.A betegtájékoztatón is rajta van,hogy nem ajánlott 2 antidepresszánst egyszerre szedni. Márpedig pár hétig-amíg ki nem váltja új a régit-ez lenne. Doktornő, ez valóban nagy gond? Mert az orvosom csökkenti a régit és emeli az újat, így állnánk át. Másik pedig,hogy miért tilos magas vérnyomásban szenvedőknek a venlafaxin? Nekem nincsen,de ez azt jelenti esetleg,hogy felnyomja a vérnyomást? Köszönöm,hogy válaszol kérdéseimre, érdekelt másik pszichiáter véleménye is,tudom,hogy meg kell oldanom a gyógyszerelésemet,csakhát ugye minden miatt aggódom... Köszönettel!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a AD váltás témában

        Tisztelt Kérdező, Az antidepresszánsok váltását így szoktuk megoldani, egy-két kivételtől eltekintve. Folyamatosan csökkentjük az egyik, és közben növeljük a másik mennyiségét. A szerotonin szindróma jelentkezésétől nem kell tartani terápiás mennyiségű gyógyszer adásakor. A Venlafaxin beállításakor figyelni kell a vérnyomásra és a kellő folyadék bevitelre. Normál vérnyomás esetén nem valószínű komplikáció. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. május 12., 19:49; Megválaszolva: 2019. május 21., 09:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...