Szerotonin szindróma?

Tisztelt Doktornő! Felszívódási zavarok miatt különböző vitaminokat és táplálék kiegészítőket szedtem a meglévő antidepresszáns ssri gyógyszereim mellé. Az lenne a kérdésem, hogy kialakulhatott-e szerotonin szindróma? Szorongásos panaszokra Medazepam Q-t szedtem régen, majd depressziós tüneteim enyhítésére pedig Cipralexet, nagyjából tünetmentesen. Ezt követően felszívódási zavarok miatt immunerősítés céljából a Cipralex mellé grapefruitmag kivonatot szedtem napi 2x20 cseppet, kb. 1 hónapig. Akkor kedvetlenségen, letörtségen, fáradtságon kívül mást nem éreztem. Ezt követően Yarocenre váltottunk, ami fokozott alvással és étvággyal járt, potenciaproblémák nélkül, de az aluszékonyság miatt Escitilre váltottunk. Az Escitiltől rendkívüli fejfájások gyötörtek, utána visszatértünk a Cipralexre, ami mellett szintén fáradékony, aluszékony, kedvetlen és kevésbé potens voltam. A napi 1x10 mg Cipralex mellett napi 2x Pharmaton Vitalt is szedtem, ami utólag vettem észre, hogy 40 mg ginzenget is tartalmaz tablettánként. Emellett D-vitamint, illetve vas komplexet is szedtem. Elképzelhető, hogy szerotonin szindrómát okozott a Cipralex és a Pharmaton Vital együttes szedése Tüneteim fáradtság mellett migrénes fejfájás, kedvetlenség, erőtlenség voltak, a potencia problémák mellett. Közel egy hónapig szedtem a Cipralexet és a Pharmaton Vitalt együtt, ma már egyiket sem szedem, lassan egy hónapja. Most a Sertralinnal próbálkoztam meg, az első 4-5 napban úgy tűnt, hogy jó, de amellett is fejfájások, szorongás, izzadtság jöttek elő. Lehet, hogy az volt a gond, hogy egyszer grapefruit mag kivonatot használtam mellette? Természetesen a házi orvosom és a szakorvosom is felkeresem a napokban. Ezek alapján lehet, hogy szerotonin-szindrómáról van szó? Ha igen, hogyan lehetne kezelni Szedhetem-e addig is a medazepamot, a szakorvossal korábban egyeztetettek alapján? Elképzelhető hogy SSRI helyett SNRI hatásos lenne? Visszakapom még valaha a régi önmagam? Hálás köszönettel előre is!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza szorongás témában

Tisztelt Kérdező,

A leírt tünetek nem felelnek meg a szerotonin szindróma tüneteinek. Az, hogy ginsenget is szedett az SSRI készítmény mellé, nem kell, hogy ilyen aggodalmakat keltsen. A Medazepam Q-t nyugodtan lehet szedni az aggodalmak, szorongások enyhítésére. Csak a hosszútávú szedés nem javasolt. Az, hogy SSRI, vagy SNRI a hatékony, ez egyedileg dől el, előre nem megjósolható.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 01., 17:40; Megválaszolva: 2015. május 01., 19:46
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Diagnózis felülbírálat
Tisztelt Doktornő! Néhány hónapja családi konfliktushelyzet keretében öngyilkossággal fenyegetőztem, s teátrálisan fejbe vertem magam egy kővel....
Pánikbetegség
Tisztelt címzett! 2 hete nagyon megvoltak fázva. Azt gondoltam covid, de vérvétel kimutatja nem vagyok az. Azóta kialakult bennem pánik betegség, amibe...
Krónikus Fáradtság
Tisztelt Doktornő! Férjemnek S alakú gerincferdülést diagnosztizáltak, de nem tudta "elfogadni" hogy csak ennyi a probléma és 4 kg ot...
Rexetin mellékhatása
Kedves Dr Pálvölgyi! Rexetint szedem pánik betegségre elöször negyeddel kezdetem és lassan felemelte a dr Úr az adagom napi 1dbra.Már egyhete szedem...
álmatlanság
Kedves Doktornő! Történt valami az életemben amitől évekig nem aludtam majd amikor ez megszűnt elkezdtem aludni. Ekkor amnezia történt elfelejtettem...