A Párom pánikbeteg 1, 5 éve

Jónapot kivánok! A párom pánikbetegsgben szenved másfél éve! Legelőször amikor jelentkeztek nála az elsö tünetek, rögtön orvoshoz fordultunk (pszichológus) . A doktornő javaslatára kezdett el antidepresszánst (Cipralex) és Frontint szedni! A legalacsonyabb mg-sal kezdték majd mivel a tünetek nem enyhültek a legmagasabb dózisban folytatta párom a gyógyszer szedését! Napi 1x20mg cipralex., 3x 0, 5mg frontin! Másfél éve áll e gyógyszerek kezlése alatt, de sajnos mostanéban ismét elégedetlen az állapotával ö is és énis! 6-8 hónaig teljesen tünetmntes volt, de most törtánt egy környezet változás is., elköltöztünk külföldre... teljesn más környezeti hatások érik...idegen környezet., biztonságérzet hiánya., lekötöttség hiánya...és ismét rosszul érzi magát! Tünetei: mellkas fájdalom, szédülés, hányinger., félelem! Ezek idöszakosak nála., nem napi rendszerességgel fordulnak elő, viszont teljes kétsgbeesést okoz páromnál, hogy vajon miért fordul ez ismételten elő? Azt még meg kell emlitenem, hogy párom party drogok hétvégi használója is volt még e betegség jelentkezése előtt! Minden hétvégen., vagy 2 hetente hétvégén használója volt! Gondolom ez befolyásolja az egesz betegség jelenlétét, vagyis a pszichológusa azt mondta! A kérdés hogy teljsen jó volt az állapta és most ismételten rosszul érzi magát! MIt kellene tenni? Elöre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza Pánikbetegség témában

Tisztelt Kérdező,

Gyakran tapasztaljuk, hogy a környezetváltozás a lelki tünetek felerősödésével jár. Különösen igaz ez a külföldre költözés esetén, hiszen egy sor nehézség, feladat jár ezzel. Azt tanácsolnám, hogy - a gyógyszerek szedése mellett, - próbáljon a párja minél hatékonyabban ismerkedni az új környezetével. Nyelvet tanulni, felfedezni a környező világot, munkát vállalni, ha lehetséges. Emellett relaxációs technika, - pl. autogén tréning - elsajátítása segítségére lehet. Ha nem változik a helyzet, szóba jöhet a gyógyszerváltás is.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. április 19., 03:47; Megválaszolva: 2015. április 19., 14:16
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Kedves Doktornő! A panaszom a következő: Már régebb óta küzdök pánikbetegséggel és szorongással. Az utóbbi időben ez kezd fel erősödni....
Pánikbetegség, bal kamra hypertrophia
Tisztelt doktornő! Sajnos több éve vagyok állítólagos pánikbeteg ebbe a hónapba észre vette nálam az EKG 2 alkalommal is a bal kamra hypertrophia 23...
Szedhető-e ez a gyógyszer?
Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése...
Gyógyszerváltás kérdés
Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10...
Szorongás a szorongástól?
Kedves Doktornő! Több mint egy hónapja pánikroham tört rám otthon. Azóta folyamatos szorongással telik a napom, ami miatt egésznap fáj a fejem...