Gyomorprobléma vagy szív vagy csak pánikbetegség?

Tisztelt Címzett! Több mint 8 éve szedek Rexetint, Rivotrilt és Beta Loc Zok retardot. Pánikbetegségre írták fel ezeket a gyógyszereket. A problémám az, hogy valójában soha nem szüntették meg a tüneteket ezek a gyógyszerek, melyek a következők: előzmény nélkül, külsőleg is érezhetően összerándul a gyomorszáj környéken valami, amitől azonnal lever az izzadság, felmegy a pulzusom és halálfélelmem lesz. Volt, hogy csak lehajoltam, és amikor felemelkedtem, azonnal összerándult a gyomortájékon. A kérdésem az lenne, hogy biztosan az elmém produkálja ezt a tünetet? Annak idején elküldtek nagyon sok vizsgálatra: jártam kardiológusnál, gasztroent.-nál, pszichológusnál, neurológusnál. Rámraktak Holter-monitort is. Eredmények: sinus tahichardia, cascade típusú gyomor. Gyógyszer nélkül a pulzusom: 90-110, néha 180 is volt. Azt mondták, semmi bajom, biztosan pánikbeteg vagyok. Újabban egyre többször jönnek elő ezek a rángások, szívdobogások, és ismét nem tudok minőségi életet élni. Sajnos, a fenti gyógyszerek miatt híztam 25 kilót, és néha vizeletvisszatartási problémáim is vannak (éjjel) . Az urológus azt mondta, hogy hagyjam abba a gyógyszereket, mert ezek okozzák. Kérem, mondják meg, pontosan mivel állok szemben? Így nem lehet normálisan élni, soha nem tudom, hogy mikor jön rám a rosszulét. (Vezetés közben, sport után, bármikor jön...) Válaszukat előre is megköszönve Tisztelettel Megjegyzés: amikor jönnek a "rohamok", van, amikor egymás után azonnal több összerándulás is történik, olyan, mint amikor az ember szeme rángatózik. Csak ez a gyomornál van, illetve olyan, mintha a szívem csinálná.

Dr. Varga Tamás válasza pánikbetegség témában

Tisztelt Kérdező!

Ha jól értem a korábban is hasonló panaszok miatt alapos szervi kivizsgálása volt és eltérést nem találtak.

Szongásos állapotokban ilyen vagy ehhez hasonló rosszullétek előfordulhatnak. Ha a jelenlegi gyógyszerei mellett a panaszok fenállnak, akkor gyógyszerváltás szóba jön. Előfordulhat, hogy a gyógyszerek nem hoznak megfelelő vagy teljes javulást. Azt javaslom, hogy kezelőorvosával részletesen beszélje meg aktuális állapotát. Gyógyszeres terápia mellett kiegészítőkén tpszichológiai terápiák is segíthetnek.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 18., 14:06 ;Megválaszolva: 2012. november 20., 09:06
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Kedves Doktornő! A panaszom a következő: Már régebb óta küzdök pánikbetegséggel és szorongással. Az utóbbi időben ez kezd fel erősödni....
Pánikbetegség, bal kamra hypertrophia
Tisztelt doktornő! Sajnos több éve vagyok állítólagos pánikbeteg ebbe a hónapba észre vette nálam az EKG 2 alkalommal is a bal kamra hypertrophia 23...
Szedhető-e ez a gyógyszer?
Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése...
Gyógyszerváltás kérdés
Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10 mg...
Szorongás a szorongástól?
Kedves Doktornő! Több mint egy hónapja pánikroham tört rám otthon. Azóta folyamatos szorongással telik a napom, ami miatt egésznap fáj a fejem...