• utrogestan

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Már három éve van a ciklusom kb. 19-24 napján induló barnázgatás, ami egészen a menstruációig tart. Kb. 2 nap rendes vérzés, majd ismét barna 4-5 napig. A múlt hónapban a nőgyógyász írt fel utrogestan hüvelytablettát, amit a ciklus második felétől használtam a menstruációig. Talán emiatt, de késett 4 napot ,viszont három éve először nem volt semmi barna középidő után. Mivel babát szeretnénk, többször nézték a hónapban a peteérést, volt is szép nagy tüsző, ami meg is repedt, a méhnyálkahártya is elég vastag volt, mégsem jött össze a baba. S amiért most megijedtem, az az, hogy most vagyok a ciklus 13napján, és 4 napja ismét barnázok, bár még nem kezdtem el az utrogestant ismét... Ön szerint ez mi lehet? A sárgatest hormon probléma csak a ciklus második felében okozna barnát, nem?! Okozhat az utrogestan egy kis keveredést? Véleménye szerint progi hiányról lehet szó, ha az utrogestantól múlt hónapban nem volt barnázás? Többször nézték a hormonokat is, volt hogy elég alacsony volt a progresteron, de olyan is hogy rendben volt. Mégis minden hónapban menetrendszerűen megérkezett a barna. Nem tudom, tanácstalan vagyok. Már három nőgyógyásznál is voltam, mindegyik tanácstalan. Felmerült endometriózis, polip a méhben, -ezek csak feltételezések, pco- nem mutatott ki az uh. erre utaló cisztákat, így maradt a sárgatest. Félek, hogy csak találgatnak, ön mit tanácsolna. Nagyon köszönöm válaszát előre is, és bocsánat, hogy kicsit hosszúra sikeredett a levél. Üdvözlettel:Ani

        Dr. Deli Tamás válasza a barnás folyás témában

        Kedves Ani! A leírás alapján valószínű a sárgatest-elégtelenség, a ciklus második felében az Utrogestan jó megoldás (hüvelyileg jobb, mint szájon át, nem tudom, hogyan kapja). A pontos hormonszintet persze jó volna tudni, erről nem írt. Normál, egészséges pároknál egy ciklusban 20% a teherbe esés esélye, vagyis semmiképpen nem kell megijedni attól, ha most nem jött össze a terhesség, sőt, ha esetleg nem sikerül pl. a következő hónapban sem, majd lehet, hogy a 3. vagy 4. hónapban. Kövessék a peteérést, a ciklus második felének progeszteronszintjét, ha ezek rendben vannak, pár hónapig a megfelelően időzített együttlét a teendő, más (az Ön által leírtak alapján) nem. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. december 07., 20:10; Megválaszolva: 2010. december 09., 17:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés