Terhesség-Béta blokkoló szedése

Tisztelt Doktor Ur / Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy 2008 óta szedem béta blokkolót( bisoprolol Sandoz) reggelente 2, 5mg. Viszont szeretnénk gyermeket, az orvosom azt mondta, hogy csökkenti kell az adagot illetve elhagyni lassa, hogy ne legyen baja a babának. Amióta szedem a gyóyszert nem érzem azt amit ezelőtt( szívbedobbanások, heves szívverések) és félek ha nem szedem újra ezeket a tűneteket kell éreznem. És ha én megijedek akkor azt a baba is érezni fogja igaz? A másik pedig az lenne, ha most elhagyom a gyógyszert az nem biztos hogy mostanában teherbe is esem, és ha ez akár nem jön össze 1 évig is, akkor addig nem szedhetem a gyógyszert? Ha a blokkoló mellett esnék teherbe és utána hagyom abba a szedését amikor már biztosra tudom a terhességet az már késő lenne? Nagyon féltem a baba egészségét és az én egészségemet is! Köszönöm

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza a gyermekvállalás, béta blokkoló témában

Tisztelt Kérdező! A béta-blokkolók szedésére vonatkozóan egyértelmű adatok nincsenek. Az eddigi vizsgálatok alapján fejlődési rendellenességet nem okoz, de mivel csökkenti a méhlepény működését, a magzat fejlődése elmaradhat az átlaghoz képest, csökkentheti a szívfrekvenciát, születés után az újszülöttnél kisebb szívfrekvenciát, alacsonyabb vércukorszintet, légzési nehézséget okozhat. Mindezekre béta-blokkoló melletti terhesség esetén fokozottan figyelni kell. Ezzel együtt sok terhes szed béta-blokkolót a terhesség alatt, és bár nem első választásként, de terhességi magas vérnyomásban szenvedők is kapják időnként. Érdemes volna mindenképpen belgyógyásza/kardiológusa segítségével elhagyni, hátha nincs is már rá szükség. Ha nem hagyható ki, legalább az első trimeszterben (3 hónap) próbálja meg kihagyni, illetve minél később, minél kisebb dózisban szedni. Ha mégis szedi, a fent leírt dolgokra a babával kapcsolatban fokozottan figyelni kell. Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2010. augusztus 17., 10:32; Megválaszolva: 2010. augusztus 25., 19:39
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nem érzem a párom
Amióta szültem 4 éve nem érzem a párom, mikor szeretkezünk. Évek óta csinálom a gátizom tornát, de nem segít. Olyan érzés, mintha a hüvelyem...
Menstruáció kimaradás
Tisztelt Doktor Úr! Májusban szültem meg a harmadik babámat, természetesen, minden komplikacio nélkül. Szoptattam egészen novemberig. Karácsonyig...
Sebészeti traumát követően...
Tisztelt Doktor Úr! Szeretnék érdeklődni, hogy lehetséges-e, illetve normális-e az, hogy egy múlthét szerdai napon történt lábat érintő trauma...
Nőgyógyászati rákszűrés...
Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyászati rákszűrés ambuláns adatlapján a diagnózisok alatt kettő kód és megnevezés szerepel. Az egyik U9990 Sine morbo...
Jaydess levétele
Tisztelt Doktor/Doktornő! 3 napja vették le a Jaydess nevű minispirált. A doktornő mondta, hogy egy kis vérzés előfordulhat. A kérdésem, hogy ez...