Az MRI kontrasztanyaga veszélyes az egészségre?

Tisztelt Doktor Úr! 23 éves nő vagyok. Volt májusban egy kontraszt anyagos koponya MR vizsgálatom. Neurológusom javaslatára mentem el, mert gyakran hajnalban begörcsöltek és zsibbadtak a végtagjaim, ami az oltás után rosszabbodott és utána folyamatosan zsibbadt és fájt nagyon a fél arcom és a fél hátam, illetve néha a gerincem. Az eredményem elvileg jó lett, az van a leleten, hogy diszkrét mikrovaszkuláris károsodásom van. Erre konkrétan nem mondtak semmit. Szeretném megkérdezni, hogy ez gond -e? Fizikai vizsgálatom egyébként jó lett így a neurológus azt mondja szerinte inkább pszichések lehettek a panaszaim. Azonban tőlem nem kértek vérvételt a vizsgálat előtt és nem is kérdezték meg, hogy a vesémmel minden rendben van -e. Közepes a Kalcium-oxalát benne sajnos. Ezenkívül más értékben nincs eltérés. Ezt még a vizsgálatot megelőző egy évvel mérték, azóta nem tudom sajnos milyenek az értékek. Sajnos azóta több cikket is találtam azzal kapcsolatban, hogy az MR-n használt kontraszt anyagot be kellene szüntetni, mert agy károsodást okoz. Nem emlékszem mennyi folyadékot ittam utána. Már a vizsgálat előtt is volt csont fájdalmam az arcomban a bal szemem alatt, a bal fülem mellett és fölött. Az MR vizsgálat után azonban az egész koponyám fájt, a teljes hajas rész. Az összes dudor, ami kitapintható a fejemen azokba hasító fájdalmat éreztem. A fájdalom csak 1 hónap múlva múlt el. Próbálkoztam fájdalom csillapítókkal, de sajnos nem használtak. Eltelt hála istennek már 2 hónap a fájdalmak óta és már azóta nem éreztem újra ezt. Azonban miután találtam cikket a kontrasztanyag agykárosító hatásáról nagyon megijedtem. Okozhatott gondot ez az egyszeri MR vagy több alkalomnál okoz gondot? Oltásból is végül nem mertem másodikat adatni sajnos. Meg még azt írják, hogy az MR vizsgálat az egészségre nem káros. Azonban például a leukémia betegségénél az erős elekromágneses teret lehetséges okként írják. Ezzel kapcsolatban van esetleg ismeret, hogy emiatt lehet ilyen betegsége az embernek? Köszönöm előre is segítségét és őszinte válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fehér Gergely válasza zsibbadások témában

Kedves Kérdező!

Sem a koponya MR, sem a kontrasztanyag nem jelent veszélyt az Ön egészségére. A leírtakból panaszokból nehéz bármit is mondani, esetlegesen migrén lehetősége is felmerülhet, az agyban leírt eltérések (amit microvascularis károsodásnak írtak le) leggyakrabban magasvérnyomás-betegség, cukorbetegség, illetve migrén következtében jönnek létre. Féloldali zsibbadás miatt esetlegesen nyaki gerinc MR segíthet a továbbiak eldöntésében. A leírtak alapján szorongása is meghaladja a normális mértéket, célszerű szakemberhez fordulni ennek oldása céljából.

Üdvözlettel:

Dr. Fehér Gergely

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fehér Gergely
Dr. Fehér Gergely Neurológus, vaszkularis neurológus (agyérbeteg-specialista)
Kérdés: 2021. augusztus 28., 12:50; Megválaszolva: 2021. augusztus 29., 09:46
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi ez a csík a lábamon?
Kedves Doktorúr! Bal lábam talpán néha fura zsibbadásszerű érzéseket érzek és a farizomban görcsök szoktak jelentkezni hosszabb gyaloglás...
Végtagbizsergés
Tisztelt Doktor Úr! A panaszom a következő: Körülbelül 2-2,5 hete zsibog a jobb karom. Bizsergető érzésként tudom leírni, mint mikor hangyák...
Zsibbadas, erzeketlenseg
Tisztelt Foorvos Ur! Mar tobbszor irtam Onnek az elmult ev folyaman izomrangas miatt. Neurologusok egyontetu velemenye alapjan szorongas okozza ezeket a...
Furcsa tünetek
Tisztelt Doktor Úr/Nő! 40 éves vagyok Crohn betegségben szenvedek. Idén tavasszal elkezdték nálam a Humira kezelést utolsó próbálkozásként...
Utalhat daganatra?
Üdvözlöm! 8 hónappal ezelőtt szültem, derék. ill. hátfájdalmaim korábban is voltak, feltehetően az ülőmunka, rossz testtartás...