Parkinson kór

Édesanyám kb. 4 éve Parkinson kóros beteg. A tipikus tünetek közül nála csak a lábrángatózás van jelen. Az állapota sajnos rohamosan romlik. A gyógyszerekre nem jól reagál. Egy állandó gyógyszere van a Ralnea, azonban a kiegészítő gyógyszerektől folyamatosan beszámíthatlanná válik, elesik, illetve szinte folyamatosan alszik. Nemrégen jelent meg nála a fogcsikorgatás, a szemét folyamatosan becsukva tartja csak nehezen nyitja ki illetve nem beszél. Szeretnék érdeklődni hogy a fent leírtak alapján van e még bármilyen lehetőség az állapota javítására? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza Parkinson-kór témában

Kedves Kérdező!

Feltételezem, hogy a diagnózis felállítása megfelelő szakember által történt, mert önmagában a lábrángatózás még nem azonos a parkinson szindromával. Utóbbi esetben vannak fő diagnosztikus kritériumok, aminek meg kell felelni ahhoz, hogy a betegnél a Corbilta, vagy hasonló dopamint tartalmazó gyógyszereket felírják. Sajnos, idős betegeknél a dopamin gyakran okoz mellékhatásokat, főleg zavartságot, hallucinációt. Ilyen esetben sajnos ez a szer nem alkalmazható.

Mindenképpen tudni kell, hogy a betegség gyakran jár együtt depresszióval, sőt, demenciát is okoz.Ebben az esetben a kezelés egészen más tipusú gyógyszerrel történik.Depresszió és demencia ellenes szerek jönnek szóba. Természetesen amit leírok ezzel kapcsolatban, csak gyanu, konkrétan az ismételt neurológiai vizsgálat deríti fel, hogy fennállnak e, és milyen mértékben a társult problémák, és hogyan kell azokat kezelni.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. június 19., 21:30; Megválaszolva: 2016. június 21., 11:19
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Parkinson? De miért más?
Tisztelt Dr Nő! Én egy 39 éves férfi vagyok akit kb 10 éve kezelnek Parkinson tünetekkel. A kérdésem az lenne hogy az én esetemben a betegsége...
Parkinson gyógyszerek mellékhatásai
Tisztelt Doktornő... Édesapán 10 éve parkinson kórban szenved. Jelenleg Razagilint és Madopart szed. A razagilinből reggel 1x a Madoparból 3x fél...
Parkinson kór izomremegés nélkül?
Tisztelt Doktornő! Elnézést, hogy önnek írok, de nem találtam másik neurológust a névsorban.Kérem, ha tud, válaszoljon, vagy esetleg ajánljon...
Parkinson kór és...
Kezdődő parkinson kór, kézremegés, mozgáskoordinációs problémák, izommerevség, előzmény nélküli fáradékonyság, merev és nehezen mozgatható...