Agyi infarktus - koleszterincsökkentés

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Férjemnek évekkel ezelőtt agyi infarktusa volt. Az akkor felírt koleszterincsökkentőt azóta is szedi több más gyógyszerrel együtt. 8 hónapja emésztési zavarai miatt (bogyós széklet, stb.) főorvosi javallatra epesavat szed (Gallmet-N) , amely rendezte problémáit, mellette a koleszterinje is tökéletes, jobb már nem is lehetne (jó-rossz koleszterin arány) . Azt hallottuk, hogy a feleslegesen szedett koleszterincsökkentő nagy károkat is tud okozni a szervezetben, de azt is hallottuk, ha nem szedi, akkor a koleszterin lerakódva az érfalra, majd onnan vérrögként leszakadva újból infarktust okozhat. Kérdésem tehát: Kell szedni a koleszterincsökkentőt az epesav szedése mellett? Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Laikusként nem tudjuk eldönteni, hogy mit kellene tennünk. Ezért kérem szíves segítségét. Köszönöm megtisztelő válaszát! Üdvözlettel!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szigeti Nóra válasza koleszterin csökkentés témában

Kedves Kérdező!

A Gallmet-N és a koleszterinszint-csökkentő együttes szedése nem szerencsés. A korábbi agyi infarktus miatt azonban jó koleszterin-szint mellett is kellene a sztatin-kezelés, kérdés, hogy a Gallmet-N szükséges-e még.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 09., 09:43; Megválaszolva: 2012. augusztus 13., 10:18
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...
Ez lehetséges nyelvsorvadás?
Tisztelt Doktor Úr! A Mai napon már írtam magának a panaszaimról, aminek örültem, hogy ön szerint nem áll semmi neurológiai kórkép a...
Jelezhetnek ezek valami komolyabb...
Tisztelt Doktor Úr! Már egy ideje észrevettem, hogy a nyelvem széle úgymond göcsörtös ("scalloped tongue" ként ismerem angolul) , ezzel...
Lovas baleset után visszamaradt...
Üdvözlöm! A történet lényege: 2 éve történt lovas balesetben a fejét megütötte. 1 hónap múlva súlyos szédülés, hallás-és látászavar...