Magas vérnyomás és influenzaszerű tünetek

16 évig szedtem Coverex 4mg majd 2 évig Prenessa 4 mg-os gyógyszert most hirtelen felment a vérnyomásom 215/112-re Micardisplus 80/12, 5 mg-os gyógyszert kaptam, ez azt jelenti hogy a hatóanyag húsz-szorosára emelkedett? Nagyon erősnek érzem a gyógyszert, erős torok és gégefájdalmat, torokkaparást érzek. Szulfonamid érzékeny vagyok ez befolyásolhatja a tüneteimet, mint ennek a gyógyszernek a mellékhatása? Az új gyógyszertől mennyi idő alatt kell bekövetkezni a változásnak, azaz mennyi idő alatt kell beállnia a vérnyomásnak a normális értékre? Köszönöm a választ: Nagyné Margó

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza a magasvérnyomás témában

Kedves Margó!

A MicardisPlus hatóanyaga más, mint a korábbi gyógyszereké (de a Coverexé és a Prenessáé ugyanaz, perindopril), ezért lesz más a dózis, bár a gyógyszerek támadáspontja hasonló. A MicardisPlus egy kombinált készítmény, telmisartant (ARB, angiotenzin receptor blokkoló) és vízhajtót is tartalmaz. A perindoprilhoz hasonló gyógyszerek gyakori mellékhatása a köhögés, ez az ARB-k mellett jelentősen ritkább. Azonban néhány esetben előfordulhatnak influenzaszerű tünetek, torokfájás, melyek többnyire átmenetiek. A vízhajtó komponens, a hydrochlorothiazid viszont szulfonamid-származék, ez hozzájárulhat a panaszokhoz, emiatt mielőbb egyeztessen kezelőorvosával, lehet, hogy fel is kellene függeszteni addig a gyógyszer szedését. A telmiasartan önmagában is elérhető, hatásának beállásához pár hétre is szükség lehet.


Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. március 10., 09:07; Megválaszolva: 2011. szeptember 12., 15:18
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő, Az elmúlt hónapokban időnként szédülök, gyakran fáj a fejem. Mivel egyuttal a nyaki gerincem is fájt, voltam reumatológusnál...
általános kérdés
Jó Napot Kívánok , azt szeretném kérdezni hogy anno 2007 ben 2x volt varix viszér műtétem a bal lábamon akkor most kicsi tüneteim vannak , de azt...
Stressz,pánik,magasvérnyomás,TIA...
Üdvözlöm! Egy olyan kérdést szeretnék feltenni hogy a jelen panaszokat okozhatja e a pánikbetegség,stressz? Hirtelen félelem érzetet érzek olyan...
Érelmeszesedés?
Kedves Doktornő! A következő leletet kaptam: Carotis, subclavia és vertebralis rendszer color duplex scan vizsgálata: Mindkét a. subclavia...
Korrekt vérnyomás értékek?
Szép napot! Én egy 40 éves,vékony,180 centi magas,76 kilós,bár az irodai munkától enyhén centrálisan hízott (pocakos) férfi vagyok. Különböző...