• Magas vérnyomás miatt szívzörej?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Dr. Molnár Dóra! Alkalmassági vizsgálaton voltam háziorvosnál. A vizsgálat előtt egy külső tényező miatt nagyon felidegesítettek, ráadásul már zavarba is jöttem az asszisztensnő előtt, így az egekbe ugrott a vérnyomásom. Felment 170-re, ami egyébként sosem szokott magas lenni, mivel otthon rendszeresen mérni szoktam. Magas vérnyomás, szapora szívverés, és az orvos hallott egy kis "halk szívzörejt". Lehet, hogy a hirtelen felugró vérnyomás miatt volt a zörej? Rendszeresen sportolok, és soha nincs semmilyen panaszom, jól bírom a terhelést, nem fáradok el. Illetve mikor elkezdtem sportolni (10 éve), voltam egy teljes körű kardiológiai vizsgálaton, ahol mindent rendben találtak. Néha szokott olyan lenni (3-4 havonta egyszer), mintha egy ütemet kihagyna a szív, olyan, mint amikor megijednék. Ez lefekvéskor jelentkezik, de nagyon ritkán. Azt mondták ez normális, és a fáradság okozza. Köszönöm előre is a válaszát!

        Dr. Molnár Dóra válasza a szívzörej témában

        Kedves Kérdező, elképzelhető, hogy az izgalom következtében felgyorsult keringés okozta a hangjelenséget, nyugodt körülmények között ismét meg kellene hallgatni az Ön szívét ennek ellenőrzésére. A vérnyomás is lehet magasabb stresszhelyzetben. Az elvétve jelentkező ritmuskihagyás hátterében extraszisztolé állhat, mely a legtöbb esetben nem igényel speciális teendőt. Az egészséges életmód folytatása a továbbiakban is fontos. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2016. március 24., 21:27; Megválaszolva: 2016. március 25., 15:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...