tüdőfibróztis

Kedves Doktornő! 37 éves férfi vagyok, sohasem dohányoztam. Hivatásom szellemi munka (tanár vagyok) . Két és fél éve diagnosztizáltak nálam szarkoidózist a tüdőben. Majd mintavételnél a szarkó mellett elszórtan saválló pálcákat is találtak, melyre gátlószert kaptam (jelenleg is INH-t még) . Kezeltek már szteroiddal, majd cytoxannal (1000mg/4 hetente) is, de progrediált ezek mellett. 2016 májusában kétoldali tüdőembóliám lett sajnos (okát nem tudom) . Közvetlen az embóliát kísérő kórházi kezelés után, azaz immár 10 hónapja indították az újabb terápia metotrexatot (20mg/hét) és medrolt (16mg/nap) kombinációja. A 2016 novemberi CT jelentős regressziót írt le. A 2017 februári mellkas CT pedig már "számottevő változást" nem írt a leleteimben. Ami viszont állandó, az a kétoldali hilusi és mediastinalis lymphadenomaglia. A megnagyobbodott nyirokcsomókból mindig a legnagyobb méretét írják csak (a mediastinumban 3 cm a legnagyobb) , hilusokban jobb oldalon 17 mm, bal 26 mm a legnagyobb. És nem értem, a regresszió ellenére ezek miért nem húzódnak össze? A nyirokcsomó státusz miért nem változik? Mindez normális? Ez lenne az első kérdésem tehát. Két hónapja a gyógyszerekből már leépítés van. jelenleg MTX 5mg/hét, medol 4mg/nap (az alvadásgátló Xarelto persze megy továbbra is) . De a légzésfunkcióm nem a legjobb (legutóbb FVC 91.8; FEV1 70, 1; FMF% 39, 8) Sajnos azonban egyéb irányú kardiológiai vizsgálaton (24 órás EKG) szívritmuszavart is diagnosztizáltak a napokban. Az okát nem tudom. És nem tudom, mely vizsgálatok segíthetnének ennek a ritmuszavar okának feltárásban? Szívultrahang rendben volt. Korábban semmilyen szívpanaszom nem volt. Leírtak most szórványos SVES-eket, néhány egygócú VES-t, továbbá 1 darab kamrai run-t. Írtak fel akkor béta-blokkoló szert, igaz csak nappalra, reggeli bevételre (Bisoprolol Sandoz) . Elviekben a sportolói múltam miatt alacsonyabb a pulzusom, és alváskor lemehet 40 alá is, nappal nyugalomban 60 alatti. Ezért csak nappalra írták. A MTX szedésével kapcsolatban sokat olvastam hogy tüdőfibrózist is okozhat. Szinte rettegek mindettől minden nap, hogy mi van ha egyszer... És nemrég olvastam van olyan szívritmus-szabályozó gyógyszer ami szintén okozhatja ezt. De nem találtam meg melyik. Talán Ön tud segíteni, a számomra felírt Bisoprolol Sandoz esetében is előfordulhat mellékhatásként tüdőfibrózis kialakulása? Ha ezen kérdés megválaszolásában is tudna segíteni. Nem is mertem még elkezdeni szedni eddig, max galagonya teáét iszom. És ajánlottak Q10 koenzim szedését de azt sem mertem elkezdeni, nem tudom ezen szedett gyógyszerek mellett azt lehetne-e szedni, mivel az E vitamint is tartalmaz. Idegileg már így is megvisel az egész amin átmegyek. Illetve nem tudom, ha leállunk egyszer az MTX szedésével - és ez számomra fontos - mennyi idő alatt ürül ki az a szervezetből úgy, hogy nem, kell rettegni már a káros mellékhatásaitól? Vérképemet nézik havonta, a fehérvérsejt (FVS) szokott alacsonyabb lenni az MTX szedése miatt. Illetve a LYMPH# ami állandóan jóval még a határérték alatt van. A HGB viszont mindig a megengedett felső határon mozog. Máj, vese, és CRP legutóbb rendben. Köszönöm válaszait.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangonyi Csilla válasza tüdőfibrózis témában

Kedves Kérdező!

Tekintettel arra, hogy betegsége több szervet érint, és rendkívül szerteágazók a tünetei, és a kezelése is sokrétű, kérdéseire nem tudok egyértelmű választ adni.

A gyógyszerek mellékhatása, és azok enyhülése nem számítható ki pontosan. A kezelés részleteiről beszéljen kezelőorvosával.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. március 24., 16:20; Megválaszolva: 2017. március 29., 22:36
Kérdések és válaszok: Légzőszervi megbetegedések
Tüdőfibrózis
T. Doktor Úr/hölgy! Kb egy hónapja előrehaladott tüdőfibrozist diagnosztizáltak (CT megerősítette) nálam. Az interneten elérhető ismérveket...
Tüdőfibrózis
Vejemnek 15 éve diagnosztizálták a betegséget amihez szivelégtelenség társult mélyvénás trombózisa volt szinte állandóan fáj a lába, a talpa és...
Tüdöfibrózis
Jó napot kivánok, köszönöm az állandó küldéseket betegségel kapcsolatosan, szeretném meg tudni hogy a tüdöfibrozisum mostanában észleltem hogy...
Tüdőfibrózisra van megoldás? ...
Tisztelt Dr Úr /Nő! A vőmnek tüdőfibrózisa van amely foglalkozási ártalomból ered, ugyanis először szénbányába, később uránbányába...
Tüdő röntgen
Tisztelt Doktornő! Az alábbi diagnózist kaptam, be nem azonosított vírusfertőzést követő kivizsgáláson. 94-95% saturációs értéket mértek...