Hatásos (vagy káros) lehet, ha valaki megissza az inzulint?

T. Szakértő! Nagymamám már idős, látása sem a régi és inzulinos cukorbeteg. Múltkori látogatásom alkalmával azt vettem észre, hogy az inzulin ampullát bele akarta önteni a teájába. Mondván, hogy az vitamin. Nehezen tudtam lebeszélni róla. Nagyon megijedtem. Ha megissza az ampullából az inzulint, az lehet káros?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Rakk Erika válasza inzulin témában

Kedves Kérdező!

Az inzulin fehérje természetű hormon, tehát a vékonybélben megemésztődik. Ezért is nem lehet szájon át alkalmazni. Attól tehát nem kell félni, hogy hirtelen vércukorszint-csökkenést okozna, ha az ételbe kerül. Azonban elég drága, tehát kár pazarolni... Másrészt lehet, hogy nem adja magának rendesen az inzulint a nagymama, amiből baj származhat. Nem is beszélve arról, ha többi gyógyszerét is így össze-vissza szedi, hol többet, hol kevesebbet, vitaminnak gondolván azokat. Levele arra utal, hogy szorosabb felügyeletre lenne szüksége...

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Rakk Erika
Dr. Rakk Erika diabetológus, endokrinológus, belgyógyász
Kérdés: 2014. december 27., 16:29; Megválaszolva: 2014. december 28., 14:57
Kérdések és válaszok: Inzulinterápia
Megtörténhet, hogy az inzulin nem...
Kedves Szakértő! Kb. 10 éve vagyok cukorbeteg, 3 éve inzulinnal kezelve. Amióta inzulinos vagyok, egyre rosszabbak az értékeim. (Pl. Hba1 mérések az...
Mikor vonhatják meg az inzulin...
Édesanyám cukorbeteg, napi négy alkalommal szúrja magát. A vércukorszintje 10 alatt szokott lenni, sőt még sokszor nagyon le is megy (pl. 3, 3 alá) ....