Repülés visszérrel

Tisztelt Doktornő! Szombaton egy hosszú repülőútra indulok. Mivel visszerem van, kértem a háziorvos tanácsát, aki a kórelőzményekre való tekintettel (nem volt még trombózisom, a családban nincs hasonló beteg, nem dohányzom és viszonylag fiatal vagyok) "csak" Aspirin Protectet javasolt, illetve egy Doppler ultrahangot a biztonság kedvéért. Az ultrahangon a hölgy viszont azt mondta hogy mindenképpen heparin injekciót kell adnom magamnak a repülés előtt (a leletemet csatoltam) . Az első kérdésem az lenne hogy feltétlenül szükséges e ez az injekció? (sajnos komoly tűfóbiám van) Ráadásul a menstruációm is épp most lesz esedékes és ehhez kapcsolódik a második kérdésem: milyen fájdalomcsillapítót vehetek be a véralvadásgátló mellé? Nagyon köszönöm a válaszát!

Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza véralvadásgátló témában

Kedves Kérdező!

Az ultrahang teljesen negatív, nincs ok azt feltételezni, hogy trombózisa lehetne a repülőúton. Viszere pedig szinte mindenkinek van. Az aspirin nem igazán hat a vénás oldalra, sok értelme nincsen. Szerintem ha vesz gumiharsinyát vagy fáslit az jó megoldás, ha esetleg igazán hosszú 8 órán túli repülőútra megy, akkor lehet adni vérhígitót, de azt fel kell iratni.

A fájdalomcsillapító ezekkel pedig nem függ össze.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. április 03., 15:49 ;Megválaszolva: 2019. április 09., 08:35
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
syncumar
Tisztelt Dr.! Egy évvel ezelőtt tődőembóliám volt, s azóta szedem a syncumart. Most genetikai vérvizsgálat miatt át állitanak...
Kék folt a lábszáron
Nekimentem az ágy sarkának , de nagyon nem vérzett de fájt sokáig- ez 5 hónapja történt a kék folt az alsó lábszáramon azóta sem múlt el - még...
Magvas vvt
Tisztelt Doktornő! Egy hónapja estem át valószínűsíthetően COVID fertőzésen, enyhe tünetekkel. Két héttel ezelőtt kezdtem érezni a...
Magasabb értékek
Tisztelt Doktornő! Az alábbi vérvétel eredményeinek kiértékeléseben szeretném a segítségét kérni. Van-e okom aggódni komolyabb betegség...
Magas vasszint
Kedves Doktornő! 16 éves lányom vasértékei miatt aggódom. Erős hajhullása miatt csináltattunk vérképet (ismét) , és mivel a család mindkét ága...