• Magas thrombocyta szám (3)

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Dr. Ujj Zsófia Ágnes! Köszönöm eddigi válaszait, de még lenne pár kérdésem. Megtaláltam az ambuláns papíron egy ilyen utalást, hogy "JAK2 pozitív,PV véleményezhető". Itt a PV jelenti a polycitemia verat? Ebből a betegségből kialakulhat csontvelő daganat, vagy leokemia? Ezt olvastam a neten. Az én orvosom azt mondta amikor erről kérdeztem, hogy az én betegségemrol ezek nem alakulhatnak ki, hanem idővel lép megnagyobbodasom lesz.Ez igaz? Vagy tévesen tájékoztatott az orvosom? A Litalir hatóanyaga okoz valamilyen károsodást a szervezetemnek, illetve kiürül a szervezetből? Sokan szedik a Litalirt? Ha nem tudnám szedni a Litalirt, mi a másik gyógyszer neve? Az orvosom nem említette, hogy más gyógyszer is van, sőt azt mondta hogy csak a Litalir létezik erre a betegségre.Gondolja hogy keressek másik orvost? Ha vérzés jelentkezik az hol és milyen formában történik. Az ellen lehet e tenni bármit a gyógyszer szedésén kívül? Ha Önnek lenne ez a betegsége Ön mit tenne, szedné a Litalirt? Nem értem, hogy miért kell gumikesztyűvel megfogni a gyógyszert, ezért félek bevenni. Kérem írja meg az igazat ezzel kapcsolatban, mivel az orvosom erre a kérdésemre sem válaszolt. Ezt nagyon szeretném tudni, mivel ezért nem merem bevenni a Litalirt.Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza a thrombocytosis témában

        Kedves Levélíró! A PV igen a polycytaemia. Ha nem ET, akkor tényleg a Litalir és a vérlebocsajtas van. A másik gyógyszert ET-ben adhatják. Kell igen szedni a Litalirt, és igen ki is ürül, akkor szokás abbahagyni, ha alsó végtagi fekélyt okozna. Igen átalakulhat leukémiává, de nagyon kevés százalékban. Alapvetően nem ez a gond, hanem igen, megnagyobbodik a lépe, ami okozhat panaszokat. Szerintem korrekt amit az orvosa mondott, nem kell váltani. Bárhol okozhat vérzést, de 1000 feletti thrombocyta számnál (ami az ET-re jellemző, de ugye mikor írt még nem tudtam melyik betegsége van). 1000 alatt nem, inkább a thrombosisra hajlamosít, hogy rendeződjenek és ne nőjjön a sejtszám tényleg kell szedni a Litalirt. Én igen, szedném. Mi nem szoktuk gumikesztyűvel megfogni megmondom őszintén. Ebből való gondot én nem tapasztaltam még. De a bőr védelme miatt kell(ene) egyébként, ugyanazért amiért fekélyes mellékhatásokat okozhat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2017. február 14., 21:52; Megválaszolva: 2017. február 18., 18:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Már egyszer kérdeztem Öntől és nagyon hamar tökéletesen kielégítő választ kaptam. A komplett trombózis panelem és trombofília eredményt küldtem el. Véleménye szerint teljesen rendben volt (természetesen megmutattam az...
        Kislányom, hosszabb ideje köhécsel, tüsszög, begyullad a torka, lázas. Néha jobban van, olyankor rögtön jön-megy, tanul, dolgozik, bulizik, éli a fiatalok mindennapi életét, és soha nem gyógyul ki teljesen az aktuális betegségből. Ráadásul...
        Tisztelt Doktornő! Már többször kértrm Öntöl tanácsot ezért merek ismet. Ma voltam hematologiai szakrendelesen ahol nyaki es axillaris uh, mellkas rtg es vervetel tortent. Ezek alapjan a doktor ur kizarta a leukemiat es a limfomat, tobbet nem kell...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Én alapból egy meglehetősen szorongós ember vagyok betegségek terén és mostanában nem hagy nyugodni egy dolog. Nagyjából 6 éve kb 14 évesen észre vettem egy kis csomót az állam közepén picivel az ádámcsutkám...
        Kedves Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy valaki miért nem kaphat transzplantáció után transzfúziót a rokonától? Melyik immunreakció az oka? Köszönöm szépen! :)
        Édesapám nemrég egy vérvételen és tüdőszűrésen vett részt ahhol a következő erdedmények születtek: WBC:6,62 G/l, RBC:4,40 T/l, HGB: 114 G/l, HCT:0,350, MCV: 79,5 fl, MCH: 25,8 pg, MCHC: 325 g/l, PLT: 363 G/l, Neutrophil %: 74,3, Neutrophil:...
        Kedves Doktorno! Ismet koszonom gyors es megnyugtato valaszat. A levelemben emlitett ejjszakai izzadasrol mi a velemenye? Mar most a 4.napja tart. Fejemen, nyakamon, mellkason es tarkomon erzem, az ejjszakai polomat is enyhen atnedvesiti. Azt olvastam...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete irtam önnek vérkép eltérés es limfóma/leukémia félelem miatt. Most telt le az 1 hónap. Meg volt ma a vérvétel eredménye amelyben minden csillagmentes lett. A fehérvérsejtem 12.3rol 6.2 re ment le aminek elsonek...
        Kedves doktornő! KB. Másfél hete szőrtüsző gyulladásom van a lágyékom körül. Fájt és egy elmozdítható csómót éreztem alatta. Jártam sebészetes is, és ott megerősítették,hogy szürtüszőgyulladás. A fájdalom már elmúlt, de a...
        Tisztelt Doktornő! Júliusban krónikus prosztatagyulladást diagnosztizáltak nálam, ami kapcsán egy rutin vérvételre küldtek, ahol az alábbi eltérések mutatkoztak: Vörösvérsejt: 6,7 tera/l ref:4,5-5,9 Hematocrit: 0,56 l/l ref:...