légúti betegség kezelése kokainnal

Tisztelt Doktor Hölgy/Úr! Édesanyám 68 éves. Évtizedek óta szedi az Elelnium tablettát. Nem tudom, hogy milyen mennyiségben és gyakorisággal, de azt tudom, hogy mindig volt ilyen nevű gyógyszere. Lehet-e ennek valamilyen mellékhatása? (Szerintem egyébként alkoholt is rendszeresen fogyaszt.) Ezzel kapcsolatos a másik kérdésem. Édesanyám azt mondja, hogy több évtizede arcüreg gyulladása volt, melyet kokainnal kezeltek, tíz napig dugtak az orrába kokaint. Lehetséges ez? A kokain ugye kábítószer. Ha ez igaz, akkor gyakorlatilag kábítószer fogyasztásra ösztönözték őt. Ő egyébként gyógyszertári dolgozó volt (ma már nyugdíjas) . Lehetséges, hogy pl. az Eleniumot orvosi recept nélkül (orvos tudta nélkül) kiadják neki a volt kollégák? Hogyan tudhatnám meg, hogy orvos kontrollálja-e az ő gyógyszerfogyasztását? Tisztelettel: H Andrea

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Zaránd Rajmund válasza arcüreg gyulladás kezelés témában

Tisztelt Asszonyom!

Az Elenium támogatás nélküli, benzodiazepin típusú altató-nyugtatószer. Nem túl nehéz patikában hozzájutni, hiszen jó ideje "bemondásra" is kiadható, nem kell orvosként még aláírni sem a blokkot, mint azelőtt. Hozzászokás van, de túladagolása nincs ismereteim szerint, mellékhatása nyilván lehet, erről sok hivatalos formában (pl. gyógyszer mellé adott tájékoztató leírás, Pharmindex Kompendium stb.) tájékozódhat.

A kokainos helyi (nyálkahártya lohasztó) kezelés a fül-orr-gégészetben bevett, centrális hatással nem járó kezelés, bár egyre kevesebb helyen alkalmazzák, de nem a kábítószer központi idegrendszeri hatása, hanem a kábítószer egyre körülményesebb könyvelése és elzárása miatt. Hozzászokást természetesen ez is okoz, de csak helyileg, nagyjából ugyanúgy, mint egy orrcsepp, nagyjából ugyanúgy, 2 hét után.

Végső kérdésére a válasz, hogy ügyes beteg ügyesen titokban tudja tartani a gyógyszerfogyasztását, nemigen tud meg róla semmit a (nem nyilvános) nyilvántartásból, ha receptet nem ad le a patikában.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. augusztus 20., 20:49; Megválaszolva: 2013. augusztus 23., 13:32
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Fülfájás__
Tisztelt Doktor Úr! Kb. 2 hete felsértettem a szájpadlásomat. A sérülés helyén két nap múlva fájdalmas hólyagok jelentek meg, és a fülem belül...
Gyomortükrözés utáni nyelési...
Kedves Doktor Úr! 4 nappal ezelőtt gyomortükrözésem volt altatásban. 2 órával a vizsgálat után már ettem és ittam minden gond nélkül....
Torok gyulladás és fülkürthurut
Jó napot! Azért írok, mert az orvosom elment szabadsára egy hétre, és nem tudom elérni. Augusztus 22 óta először torok gyulladásom volt, aztán...
Arcüreg cysta
Tisztelt Doktor Úr! 3-4 hete tartó fejfájással küszködöm, amihez szédülés és néha hányinger is társul. 1,5 éve volt MR vizsgálatok, korábban...
Limfómára utalnak a tüneteim?
Tisztelt Doktor Úr! 23 éves nő vagyok. Májusban Pfizer oltást kaptam és utána elkezdett zsibbadni a bal arc felem és nagyon fájni állandó...