• Fogamzásgátló melletti teherbeesés?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Több, mint 2 hete egy “baleset” miatt sajnos úgy alakult, hogy esemény utáni tablettát kellett bevennem, ami miatt a menstruációm kb. 1 héttel korábban jelentkezett. Ekkor kezdtem el a Lindynette fogamzásgátló tablettát szedni, ami a betegtájékoztató szerint a menstruacio első napján kezdve az első tabletta után védelmet nyújt. Az első védekezés nélküli együttlétig 9 tabletta beszedésére került sor. Ez előtt néhány hónapig nem szedtem a gyógyszert. Jelenthet az gondot (kockázatot), hogy a menstruációm nem a várt időben jött az esemény utáni tabletta miatt, és akkor kezdtem a Lindynette-t szedni, illetve az esemény utáni esetleg (72 órás, Escapelle tabletta) kihat a rendszeres fogamzásgátló hatására? Lehetséges ezek miatt, hogy valaki teherbe essen? Köszönettel

        Dr. Pétervári László válasza a Fogamzásgátlás témában

        Az esemény utáni tabletta bevétele befolyásolhatja a menstruáció idejét, de legtöbbször akkor jön meg, amikorra eredetileg is vártják. A tabletta nem abortuszt csinál, hanem meggátolja a peteérést és a beágyazódást! Nem kell tehát minden esetben azonnali vérzésre számítani, de a ciklust a hormontartalma miatt a készítmény felboríthatja, ilyenkor akár szabálytalan vagy elhúzódó vérzés is jelentkezhet. Megelőzően nem alakult ki terhesség akkor a vérzés első napján elkezdett fogamzásgátló már az első ciklusban védettséget biztosít. Az előzmények a készítmény további előírás szerinti alkalmazása nem befolyásolja a védettséget. Azért biztonsági okok miatt terhességi vizelet teszt végzése tanácsos.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. május 28., 22:12; Megválaszolva: 2019. május 30., 19:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeptember 7.-én kezdődőtt az előző menszeszem bár pecsételéssel általában erős vérzéssel kezdődik. 2 nap elkezdtem szedni (életembenelőször) a Lindynette fogamzásgátló tablettámat. 15:01-re ütemeztem a...
        Tisztelt Doktor Úr! Szeptember 25-én jött meg az eredmény, hogy heterogén Leiden mutációban érintett vagyok. Miután kiderült, konzultáltam nőgyógyásszal és azt mondta, hogy bármikor abbahagyhatom a tabletta szedését, rendszertelen cikluson...
        Jó napot. Anita vagyok. 3 napja léguti fertőzésemre antibiotikumot írtak fel nekem. A házi orvos mondta hogy amíg szedem az antibiotikumot ne szedjem a lindinettet mert felesleges. Kiüti a hatását. Így tettem. A 3-dik nap megjelent menzesz szerű...
        Kedves doktor úr! Az lenne a kérdésem, hogy 6 év kihagyás után újra mercilon fogamzásgátlót szedek. Ugyan a betegtájékoztatóban az van, higy azonnali a hatás de a párommal mi azóta is még szakítva védekezünk plusz. Tényleg hát azonnal a...
        Tiszteletem!22éve szedek fogamzásgátló tablettát.Kb 4éve Azalia-t.99%-os pontossággal be szoktam venni, most a második heti adagból a szerdai kimaradt, amit csütörtök reggel pótoltam. Ekkor 2 szemet vettem be.(szerdait, csütörtökit)Szerda este...
        Tisztelt Doktor Úr!/ Doktornő! Közel 5 éve Cerazette tablettát szedek, kezdetben a szoptatás okán, aztán nem váltottam, nagyon tetszett a "nincs havivérzés" állapot.. Tanácstalan vagyok a megbízhatósága terén, tekintettel arra hogy az utóbbi...
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...