Influenza elleni oltás mellékhatása?

Tisztelt Szakértő! Egyik ismerősömnek beadták mindkét influenza elleni oltást, és azóta erős izom (vagy ízületi? ) fájdalmai vannak. Lehet ez amiatt is, mert valamilyen immunbetegsége van? Ez már kb. három hónapja is tart, kezelték szteroidokkal, de azt már nem kaphatja, és még mindig nincs jól. Azt kérdezném, hogy vajon meg fog-e gyógyulni teljesen, mennyi esélye van rá (mert eddig az orvosa nem mondott erre vonatkozóan semmi konkrétat)?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Rákóczi Éva válasza influenza témában

Tisztelt Hölgyem!

Az influenza elleni védőoltás gyakori mellékhatása az izomfájdalom. Előfordulhat azonban, hogy egy már meglévő és lappangó egyéb autoimmun betegség van a háttérben, amelyet az oltás beadása a felszínre hoz. Feltétlenül ki kell vizsgálni a tüneteket, és a végére járni, vajon milyen betegség bújik meg mögötte. AZ izom-ízületi panaszok miatt javaslom, hogy immunológiai illetve reumatológiai szakorvoshoz forduljon.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. február 21., 17:10; Megválaszolva: 2011. március 01., 07:47
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Oltás és allergiáról
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy nekem 2006-ben a kullancs elleni védő oltástól, egészen pontosan az oltóanyag...
Lidocain-érzékenység és...
Tisztelt Doktor Úr! Az édesanyám Covid-oltása kapcsán szeretnék kérdezni. Édesanyám egyszer Lidocainnal való érzéstelenítés során élt meg...
Szerológiai eredmény
Tisztelt Doktor Úr! Kérem értékelje a csatolt vizsgálati eredményemet. Köszönettel!
Influenza oltás
Tavaly december 4-én influenza elleni oltást kaptam. Az oltás helyén fél tenyérnyi lila folt lett, ami kb. 3 hét alatt szívódott fel (gondolom eret...
Lehet poszt-COVID?
Tisztelt válaszadó! Jó napot kívánok! Egy 42 éves, aggódó édesanya vagyok A középső fiam 14 éves lesz májusban, 193 cm magas és 79...