Divascan és SSRI együtt okozhat bármi mellékhatást?

Kedves Doktornő! Tizenéves korom óta szenvedek a migrénes fejfájástól (aura nélküli) . Minden tavasszal és ősszel jönnek elő, elég egyértelműen a fronthatások okozzák. A nyári és téli időszak viszonylag jó szokott lenni. Viszont tavaszi, őszi évszakváltáskor hetekre kiesek a munkából, rettenetesen megkeseríti az életem. Sok kivizsgáláson voltam, szervi elváltozásom nincs. A sumatriptán hatóanyagú rohamgyógyszerek szoktak hatni, de néha annyira eldurvul a fejfájás, amit hányás is kisér, hogy időnként az is hatástalan. Próbáltam triciklikus antidepresszánst, de a fejfájások megmaradtak, mellette viszont jöttek a mellékhatások (aluszékonyság, hízás, szédülés) . A Sibelium volt az első olyan gyógyszer ami elmulasztotta a fejfájásokat, viszont cserébe nagyon durva depresszióba kerültem. Előtte is hajlamos voltam a szorongásra, de azt sporttal, meditációval tudtam kezelni, a gyógyszer miatt olyan depresszióm lett, ami szintén munkaképtelenné tett. A gyógyszert abbahagytam és pszichiáter segített kihozni ebből a helyzetből. A Rexetin nevű ssri-t kaptam, ami rendkívül jónak bizonyul. A múltbéli szorongásaim is jelentősen redukálódtak, a hangulatomra is jó hatást tett és semmi mellékhatást nem tapasztaltam, így úgy döntöttem, hogy ezt a gyógyszert szedni fogom még egy ideig, akár évekig is. A migrénes rohamok viszont visszajöttek és az elmúlt héten is végig nagyon rosszul voltam a fejfájás miatt, mivel rengeteg front volt. Hánytam is, dolgozni se tudtam bemenni. Egy fórumon olvastam a Divascan nevű gyógyszerről, hogy hatásos és kevés mellékhatása van. A kérdésem az lenne, hogy mennyire veszélyes ezt a gyógyszert a Rexetinnel együtt szedni? A betegtájékoztatóban nem találtam egyik gyógyszernél se olyat, hogy kizárná egymást. Tulajdonképpen egy SSRI és egy szerotonin antagonista gyógyszerről van szó. Más külföldi fórumokon is olvastam olyat, hogy migrén megelőző gyógyszert szedtek ssri-vel. Amit még tudni kell rólam, hogy az első menstruációmnál már megállapították a PCOS-t, amire viszonylag fiatalalon fogamzásgátlót kaptam. Néhány éve endometriózist diagnoztizáltak nálam, ami miatt megszakítás nélkül kell szednem a fogamzásgátló tablettát. (jelenleg laporoszkópos műtétre várok) Gondoltam már arra is, hogy ezek a betegségek, illetve a fogamzásgátló is súlyosbíthatja a migrénes rohamaimat. Köszönöm előre is a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza gyógyszeres kezelés témában

Kedves Kérdező!

Valóban, a problémája eléggé összetett.Mindenesetre, a Rexetin és Divascan között interakció nem ismert,így az együttes szedésnek nem lehet különösebb veszélye.Bizonyára ki fog derülni, hatásos e?

Leírása alapján azt gondolom, hogy a migrénje mostanára tensiós fejfájással szövődött.Talán a fejfájások sűrűségét a műtét miatti aggodalmaskodása is befolyásolja.

A migrénes fejfájás és a tensiós fejfájás is eredményesen kezelhető a pszichiátriai betegségek helyes kezelésével.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. május 18., 00:19; Megválaszolva: 2020. május 18., 06:52
Kérdések és válaszok: Fejfájás, migrén
Furcsa érzések a fejben
Tisztelt Doktornő! A következő panasszal fordulnék Önhöz: 2021.03.14-én megkaptam az első AstraZeneca védőoltásom. Az oltást követően nem...
Állandó fejfájás, mit tegyek?
Tisztelt Doktornő! 29 éves jó fizikumú, sportos testalkattal rendelkező 90kg-os férfi vagyok.Gyerek korom óta időnként enyhén dadogok, hadarok. 2016...
MR lelet értelmezés
Üdvözlöm, Anamnézis: édesapámnak 1997-ben volt tüdőlebenyresectioja, tumor végett. Tavaly primer májtumort állapítottak meg, amelyet lokálisan...
Fejfájás
Tisztelt Doktor/Doktornő! Egy hete tapasztaltam súlyzós edzés közben az edzőteremben egy eddig új és furcsa fejfájást egy gyakorlat kivitelezése...