Ismét csontkor

Tisztelt Doktornő!

Kérdésére válaszolva: gyermekem fiú. Több, mint egy éve járunk endokrinológiai szakrendelésre a Budaiba, de azonkívül, hogy 3 havonta visszarendelgetnek méregetésre, semmi nem történik. A csontkorát nézték tavaly és idén. A kérdéseimre sem kapok egyenes választ. A "ne aggódjon anyuka" nem válasz. Azt olvastam, ha 3 éves kor alatt kiderül, hogy a növekedési hormonnal van a gond, és elkezdődik a kezelés, akkor a gyermek teljes mértékben megnövi azt a centimétert. amit amúgy egészségesen nőtt volna. Most bejelentkeztem egy másik intézménybe endokrinológiai rendelésre. Remélem, nem kell újra elindulnunk a legelejétől.

Előre is köszönöm a válaszát!

Oláhné Anikó

WEBBeteg Szakértő válasza csontkor témában

Kedves anyuka!

A kisfia megassága az ebben a korban normális magasság alsó határán van. Mgyarországon a növekedési hormon kezelésre akkor van lehetőség, ha az alcsony termetű gyermeknél együtt vannak az ehhez szükséges feltételek. Ezek: a csontkor jelentősebb elmaradása, a magasság nem éri el a kornak megfelelő szint alsó határát, nincs olyan kimutatható betegség, ami fejlődési elmaradáshoz vezet, nem nő megfelelő ütemben és a gyermek az elvégzett növekedési hormon elválasztást vizsgáló tesztekben "rosszul teljesít". Ilyenkor és csakis ilyenkor írható fel neki növekedési hormon, sőt ennek felírását országos bizottság engedélyezi. A Budai gyermekkórházban kiváló gyermekendokrinológus szakemberek dolgoznak, és biztos vagyok benne, hogy ha a kisfiának szüksége van rá, meg fogja kapni a növekedési hormon kezelést. 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. december 01., 19:14; Megválaszolva: 2009. december 01., 19:14
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
csontkor vizsgálat
Kisfiam 2001 aug.született szül súlya: 4070gr hosszúsága: 53cm.De már óvodás korban is legalább egy fejjel magasabb volt a többi gyereknél. Most 160...
Gyógyszer abbahagyásának...
Jó napot! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben valaki sokáig nagy dózisú szteroidot szed, majd azt hirtelen abbahagyja, milyen tünetei, illetve...
Szédülés, gyomorpanaszok
Tisztelt Doktor Nő! A problémám eléggé összetett. Több hónapja szédülés, nyaki fájdalom étvágytalanság, időnként éjszakai izzadás...
T4 helyett kombinált T3/T4 terápia...
Tisztelt Doktornő! Feleségem (42) pajzsmirigyét 15 éve eltávolították, azóta Eutyrox-ot szed, TSH szintje kontrollált. A kezelés dacára...
Cukoréhség
Tisztelt Doktor (nő/úr) Van egy 33 éves autista lányom, akiről február óta tudjuk hogy inzulinrezisztens is. Mindig rengeteg édességet evett, bár...