• Pajzsmirigy alulműködés és szoptatás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Terhességem előtt 1/2 L-Thyroxin 50-et szedtem, mely a terhesség végére 1 tabletta lett. Terhesség után csökkentettük az adagot, kb. 2 hónapig minden 2. nap szedtem 1 tablettát, közben pedig egészet. Ekkor a TSH-m 1,8 volt. Ezután csökkentettük ismét az adagot napi 1/2 tablettára, tehát visszaálltunk a terhesség előtti állapotra. Kb. 1 hónapja erésebb szÍvdobogásom van időnként, ill. erősen hullik a hajam. Most kiderült, hogy a TSH-m 5,668, a T4 normál tartományban van még. A körzetis doktornő szerint még ne emeljük az adagot, csak kb 2 hónap múlva, mert szoptatok és a baba most 4 hónapos. 2 hó múlva pedig, már mást is eszik, kevesebb lesz a szoptatás. Most viszont nem szeretné a babát stimulálni az emeltebb szintű tablettával (ismét minden 2. nap egész tabletta lenne). A kérdésem az lenne, hogy valóban várjunk még? Valóban stimulálná a babát, ha most emelnénk a gyógyszeradagon? Én nem igazán érzem jól magam a tünetek miatt. Köszönöm a válaszát. Gabriella

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy, szoptatás témában

        Kedves kérdező!
         
        Az erősebb szívdobogás érzés rendszerint a túlműködő pajzsmirigy tünete. Önnél a TSH emelkedés fT4 csökkenés nélkül áll fenn. Ezek miatt a szívdobogás érzésének szerintem nem a pajzsmirigy jelenlegi státusza az oka. A hajhullás a terhesség után szokványos jelenség, természetes is, ne aggódjon, meg fog állni.
        Mindemellett azt mondanám, hogy a pajzsmirigy hormon pótlás nem káros a babára, a gyógyszer nem szokott a szoptatott gyermekekben gondot okozni.

         

        Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-04-27 16:31:35; Megválaszolva: 2011. szeptember 28., 06:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Kislányom 4 éves, tavasszal észrevettük, hogy elkezdett hízni. Addig kimondottan vékony kislány volt. Étkezési szokásai nem változtak.Nem édesszájú, édességet ritkán eszik, és csak vizet iszik. Először...
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktornő! Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy enyhén fájnak a mellbimbóim és az utóbbi időmben gyakoribbá vált ez az érzés. Továbbá csökkent a libidóm is. Ezért felkerestem egy urológus szakorvost, akitől kértem egy...
        Kedves Doktor nő! Múlt hónapban kezdődtek a tüneteim (fáradtság, gyengeség, szédülés, remegés, pánik, alvásproblémák) és a Feleségem tanácsára aki Ir-es elmentem terheléses vércukor és inzulin mérésre. Súly 67kg Magasság...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés