Alvászavar

Kedves Doktornő! A következő panaszaimmal szeretnék tanácsot, segítséget kérni Öntől: Fél éve húzódó alvászavarokkal küzdök, ami mellett egyéb tünetek is jelentkeztek. Februárban voltam vérvételen, akkor közel rendben találták valamennyi eredményem. (Mg, Ca, K, Na is, TSH= 2, 82 volt) A háziorvosom egyszerűen pszichiáterhez akart beutalni, de nem tudta megmondani, hogy a tüneteim miért erősödnek fizikai vagy szellemi terhelés hatására (az alvászavar is) . Újabban fedeztem fel, hogy a tüneteim igen jellemzőek a pajzsmirigy-túlműködésre, úgy mint alvászavar, szédülések, magas vérnyomás, szívdobogásérzés, erős fáradékonyság, erősen felgyorsult anyagcsere, újabban a végtagok remegése. Viszont emésztési zavarok és kidülledő szem nem jellemzőek. Jód tartalmú multivitaminok mellett fizikai és szellemi terhelés hatására túlpörgéses rosszullét is jelentkezik. Megjegyzem, ezeknek a szedése (és erős szellemi terhelés, plussz rendszeres edzések) mellett alakultak ki a tüneteim is. Majd váltottam más multivitaminokra és a tünetek kis mértékben enyhültek. A héten szeretnék új vérképet csináltatni (ezúttal nem a háziorvoson keresztül. Mivel olvastam, hogy a TSH hormon szintjének megállapítása nem elegendő a pajzsmirigy-túlműködés diagnózisához, ezért külön fogom kérni FT3 és FT4 hormonok szintjének mérését. Az ön véleményét is szeretném kikérni, milyen egyéb vizsgálatokat látna fontosnak, vagy mit érdemes még a vérvizsgálat során megnézni? Illetve bármilyen tanácsát szívesen fogadom. Megjegyzem, jártam pszichológusnál is, valamint az alvászavarom jellegéből (ok nélküli felébredés, mentális nyugalom mellett is rossz alvás, nehéz visszaalvás) is arra következtetek, hogy szervi eredetű lehet a problémám. A súlyom: 62 kg, az elmúlt években a tünetek jelentkezése előtt rendszeresen sportoltam. Talán érdemes megjegyeznem, hogy egy időben pár nap erejéig Mg-B6 vitamin hatására teljesen tünetmentes lettem, majd a tüneteim átmeneti gyengeségérzettel, pszichés zavarral együtt visszatértek és a további Mg-B6 bevétele már nem használt. De próbálkoztam D vitaminnal, Ca-Mg-vel is, de csak részeredményeket értem el. Próbálkoztam a multivitaminok elhagyásával is, de rendszerint erős rosszullét jött rám ilyenkor pár napon belül. Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Péter

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza mellékvese témában

Tisztelt kérdező!

Ilyen TSH mellett a pajzsmirigy betegség nem valószínű. A tünetek alapján leginkább kifejezett stressz jönne szóba, de ha ilyen nincsen, akkor a mellékvese velő hormontermelését lehetne megnézni. Ehhez endokrinológus felkeresését javaslom.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2015. augusztus 03., 10:33; Megválaszolva: 2015. augusztus 10., 09:53
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Megnövekedett pajzsmirigy
Tüdő CT vizsgálatom alkalmával pajzsmirigy megnagyobbodásra derült fény. A lelet leírása: a pajzsmirigy bal lebenye jelentősen megnagyobbodott...
Normális vércukor mellett is lehet...
Üdv! Pár napja voltam cukorterhelésen , és azóta 1-2 óra elteltével étkezés után nagyon éhes leszek, illetve úgy érzem , ha nem eszek akkor...
Pajzsmirigy,nyirok csomók
Kedves Doktor Úr! Kicsi szorító érzést éreztem a nyakamban és az éreztem,hogy kicsit fájnak a nyák mirigyeim és a fül alatt. Voltam fül orr...
Szputnyik - Hashimoto
Tisztelt Doktornő! Hashimotóm van, Letroxot szedek (felet a 25 mg-ból) . Április 9-én Szputnyik oltást kaptam, a háziorvosom engedélyével. Kis lázam...