Pajzsmirigy alulműködés, fertőzés, vashiány

Tisztelt Doktornő, Ezúton kérem szíves véleményét/ tanácsát. Két leány gyermek anyukája vagyok. A nagyobbik lányom 1999.10. hóban született, a kisebb lányom 2014. májusában. (Én pedig 1975-ben.) Ez év 11. hó 14-én este érkeztem vissza Budapestre, már nem rendelt az orvosom, de már magas lázam (40 fok felett pár tizeddel) volt. Ez az állapot folytatódott a hétvégén, 4-szer 1 Algopirint szedtem, ezzel sikerült valamelyest lejjebb nyomom a lázamat (38- és 39 fok közötti értékre) . Reggelente csurom vizes volt a lepedő az izzadtságomtól. Addig számomra nem megszokott tünetként jelentkeztek az alábbiak: alkalmasint gombócérzés a torkomban, nyilalás a füleimben (csak párszor és jellemzően a bal fülemben) , feszülő/ nyomó érzés a szemem alatt (egyszer jött elő adott időtartamra) , zavaróan magas pulzus. Nem fájt semmim - leszámítva a tompa fejfájást a láz felmentekor. Ugyanakkor köhögtem (a köhögés ha nem is könnyen, de felszakadozott (sárgás-barnás köpet) . A nagyob lányom volt előttem beteg - magas láz, nem fájt semmije, ő is köhögött, kapott - hamarabb mint én, nehogy tüdőgyulladása legyen - antibiotikumot. Az is megesett egyszer, hogy összerogytam (guggolásig) , de ha jól gondolom, nem veszítettem el az eszméletemet, guggolnom kellett egy darabig mire sikerült felállnom (ezt követően a lázam 38.9 volt, tehát nem a 40 fokos stádium) . Az ügyeletes orvos azt mondta telefonon, hogy a lázcsillapításon kívül ő sem tudna mit csinálni velem, ezért felesleges lenne kijönne hozzám (bemenni nem tudtam) . Egy mellkasröntgent követően kezdtem el 11. hó 19-én antibiotikumot - Leflokint - szedni, miután kiderült, hogy tüdőgyulladásom van ("jobb o kp és alsó lebenyre kiterjedő inhomogen szerkezetű beszűrődés látható"; a vérem oxigéntartalma ekkor - O2sat 97% - volt. Tehát 14-től 19-ig napi 4 Algopirint szedtem (ezalatt az orvos meghagyása szerint szoptattam a kisebbik lányomat) . 19-én az antibiotikum bevételétől kezdődően 3 hétig nem szoptattam, miután Leflokinnal nem szabad szoptatni... 1 hét Leflokin után (nem tudom hány mg-os volt a gyógyszer) negatív volt a röntgenem, a vérem oxigéntartalma is helyreállt - O2sat 99% volt - de a tüdőgyógyász még egy hetes Leflokint javasolt, mondván, hogy azért még nem teljesen tiszta a tüdőm. Ekkor 250mg-os gyógyszert írt fel; a gyógyszerész (miután számomra kevésnek vélte a 250mg-ot) egyeztetett az orvossal, végül ő mondván, hogy a 250 tévedés volt, 500mg-os Leflokint kaptam. 2 hétig szedtem tehát az antibiotikumot (a 2. héten biztosan 500 mg-osat) , napi 1-et, aztán 1 hétig "tisztultam", azóta ismét szoptatok. Érdekesmód mint írtam, a betegség elején és még jó ideig nem fájt semmim, viszont az első Leflokin-os hét vége fele megjelent egy nagyon enyhe torokfájás és ez még tartott pár napig a gyógyszer abbahagyását követően. Már az első antibiotikum bevételét követő napon jelentősen csökkent a lázam, sokat javult az állapotom (tudom, hogy ez egy tablettát követően még nem várható, de így volt. Persze fokhagymát is ettem...) 11. hó 20-án volt egy vérvételem - ekkor már 6 napja voltam lázas (40 fok körüli) beteg, szedtem az Algopirint ill. 1 napja a Leflokint, így 1 napja nem szoptattam... A laborvizsgálat ekkor érdekesmód alacsony fehérvérsejtszámot mutatott, a TSH-m pedig magas volt, konkrétan: Fehérvérsejtszám 3, 3 Giga/L ref. ért.: 4, 5-11 TSH 23, 000 mIU/L ref. ért.: 0, 400-4, 000 Szabad T4 8, 07 pm ol/L ref. ért.: 7, 75-15, 21 A vasam is kevés volt és tudom, hogy ez összefügghet pajzsmirigy alulműködéssel, de esetemben nem feltétlenül... Szülés után még azt mondta a vasamra a szülész orvosom, hogy szerinte az jobb mint az övé - jó a vérképem, de inkább szedjek majd vasat megelőzendő.... (sajnos nem szedtem) (Gondolom nyilván a szoptatás tovább üríti a raktárakat.) Az első szülésemnél már terhesség alatt kiürültek a raktárak, de a későbbiek folyamán egyik laborvizsgálatom sem jelzett vashiányt. A mostani, tehát a 2. terhességem első trimeszterében készült vérképem minden egyes paramétere referencia tartományon belül volt. Ekkor történt a mostanit megelőzően utoljára TSH szűrése, amely akkor még 2, 260 mIU/L ref. ért.: 0, 400-4, 000 volt. A terhességem zavartalan volt, az összes leletem rendben volt. A háziorvosom a tüdőgyulladásom alatt készült laboreredmény miatt beutalt Endokrinológiára. Ott további vizsgálatokat (fizikális, labor...) nem végeztek, hormonpótlást/ receptet kaptam. Nem érzek, látok változást magamon a szülést megelőző énemhez képest. 167 cm magas vagyok, a testtömegem 54kg (56kg voltam szülés előtt ill. a tüdőgyulladásomat megelőzően is. A betegség alatt 2 kg-ot fogytam. Változatlanul jó az étvágyam (a betegség alatt is az volt) . Nem vettem észre változást az anyagcserémben sem - székletem legalább egyszer van egy nap (a reggeli felkelést követően biztosan van, aztán később is előfordulhat étkezést követően és ez amióta az eszemet tudom, mindig így volt) . Energiám, lelkesedésem sem változott, leszámítva, hogy most egy kissé aggódom a vérképem miatt. Kérdésem az lenne, hogy elképzelhető, hogy kórokozó okozta a problémát, az helyreállhat magától, vagy kezeléssel helyreállítható? Vagy most már hormonpótlásra van szükségem? Ha igen, akkor a kapott hormont megszokja (rászokik) a szervezet? Elképzelhető, hogy egészséges állapotomban más eredmények születnének, a tüdőgyulladás, gyógyszer, láz, szoptatás, annak szüneteltetése... befolyásolhatták ilyen mértékben a kapott eredményt? Ha pajzsmirigy alulműködésem van, lehetséges az ok és az alulműködésem jellegének alaposabb kivizsgálása/ meghatározása? Esetleg tud szakembert ajánlani? Elnézést a hosszas fejtegetésért, de nem tudom, melyik részlet lehet releváns. Köszönöm

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza pajzsmirigy betegség témában

Tisztelt kérdező!

Súlyos fertőzések vashiányt okozhatnak, tehát ezt a gyógyulás után meg kell ismételni. Vaspótlás a fertőzés alatt ne javasolt, csak utána. A gyógyulás után érdemes lenne megnézetni egy friss pajzsmirigy hormon statust is, kiegészítve aTg és aTPO szintekkel. Ez utóbbiak az esetleges autoimmun pajzsmirigy gyulladás kizárása miatt fontosak. ha magasabb a TSH akkor a pajzsmirigy hormon pótlás a megoldás. Endokrinológushoz el kell mennie.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2014. december 17., 16:53; Megválaszolva: 2014. december 18., 22:47
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Prolactin és mellékvese
Tisztelt Dr. Nő! 25 éves férfi vagyok! Az elmúlt 1 évben 17 kg-t fogytam. 2014-ben véletlen kerültem endokrinológushoz nagy fejfájások miatt....
Fülcsengés hormonális gondoktól?
Tisztelt Doktor (nő)! Nagyon stresszes időszak után (családi gondok, nagyszülő halála, covid betegség) nem jött meg a menstuációm, a...
Szelén szedése
Kedves Doktornő! Eddig Béres Vital szelént szedtem, amit autoimmun pajzsmirigybetegségre javasoltak anno. Most nem lehet kapni, ezért egy patika által...
Jód tartalmú magzatvédő vitamin
Tisztelt Doktornő, Szubklinikus pajzsmirigy alulműködésre 2 hónapja 25 mg Eutirox-ot szedek, mert szeretnék teherbe esni. (TSH enyhén emelkedett...
Pajzsmirigy antitest érték
Kedves Doktornő! Pajzsmirigy érték vizsgálatokat végeztettem, mely értekek a következők: -TSH: 1,46 ref: 0,35-4,9 -T3: 4,1 ref: ...