Fogamzásgátló után pajzsmirigy probléma

Szép napot! A kérdésem a következő problémára vonatkozna: - 2005 decemberében kezdtem el használni a Nuvaring hüvelygyűrűt - 2010. decemberétől a yadine és jangee tablettát használtam - 2013. júniusában abbahagytam a fogamzásgátló szedését. 2013. októberéig megjött a menszeszem 35-40 napra, majd abbamaradt. Ekkor orvoshoz fordultam, vérvételre mentem, majd a pajzsmirigy eredményem 0, 03 volt, így túlműködést állapítottak meg. A nőgyógyász szerint emiatt nem jött meg a menszeszem, a háziorvos szerint pedig a fogamzásgátló abbahagyása is okozhatja a zavart. Januárban kezdtem el a metothyrin tabletta szedését a pajzsmirigyre, napi 1 tablettát. 1 hónap után ellenőrzésen az értékem a normál értékhatár közé esett, 2.99 volt. Utána a gyógyszer adagot feleztük fél tablettára naponta, majd egy hónap szedés utáni ellenőrzésen az értékem 10, 64 lett, tehát átfordult. Ezt követően abba kellett hagynom a tablettát, most készülök a következő ellenőrzésre. A menszeszem azóta sem rendeződött. A nőgyógyász beutalt vérvételre, inzulin és cukor terhelésre egyaránt. A norcolut tablettát 10 napig kellett szednem majd, a vérzés 3. napján ill a ciklus 30. napján kellett vérvételre mennem. A cukor terhelésem jó lett, azonban a hormonvizsgálat azt mutatta, hogy a petefészkem nem dolgozik. Eléggé megijesztett a doktor úr, és nem igazán kötötte össze a pajzsmirigy problémát a dologgal. Azt javasolta, hogy három havonta ha nem jön meg a vérzésem szedjem be a norcolut tablettát. Azonban ez nem hiszem hogy megoldás. A kérdésem az lenne hogy vajon mi lenne a teendőm ebben az esetben, kihez forduljak, hogy válaszokat kapjak és rendeződjön a problémám. A pattanásokról, hajhullásról és egyéb kellemetlen dolgokról nem is írnék részletesen.. Várható hogy magától rendeződik majd a menszeszem ha a pajzsmirigy érték beáll? Köszönöm előre is!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy betegség témában

Tisztelt kérdező! Endokrinológiai szakrendelést keressen fel. Ha a pajzsmirigy hormon szinteket rendbe teszik, várhatóan a mensese is rendeződik.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2014. május 11., 16:33; Megválaszolva: 2014. május 13., 11:28
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Pajzsmirigy probléma?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! 3 éve szenvedek elalvási és átalvási zavaroktól ( szinte soha nem érzek álmosságot ). Másfél éve vannak extrasystolés...
Mellérzénység
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Kb másfél éve ovulacio után érzékenyebbek a melleim, az utóbbi fél évben ez az érzékenység sokkal erősebb lett...
Vér eredmény értékelése
Tisztelt Főorvos Úr/Asszony! 3 db, 0,6 miliméteres nagyságú pajzsmirigy göböm van, amiből 2-ről 2019. májusban izotóp vizsgálat alkalmával...
pajzsmirigy, thyroxine mellékhatás
Kedves doktornő/úr! Egy éve diagnosztizáltak pajzsmirigy alulműködéssel. Kb 4 hónap (jan-ápr) 25 ug L-thyroxine szedése után 8-ról 4-re csökkent...