pajzsmirigy probléma

Tisztelt szakértő! 27 éves nő vagyok. November végi véreredményemben a Supersensitiv tsh: 0, 015 alatt volt; a T3: 6, 980pmol/L a T4: 16, 530pmol/L. Azóta az orvos utasítására napi 2 metothyrin tablettát veszek be, viszont a februárban készített véreredményemben a Tsh 100.00 mU/L volt aT3 és a T4 pedig már a megengedett határérték alá esett. (T3: 3, 090pmol/L, T4: 1, 540pmol/L) A testsúlyom kb. 10 éve 48 és 51 kg között ingadozott, viszont november óta híztam, így most már 54 kg vagyok. Ez lehet a gyógyszer mellékhatása? Mit javasol mi a további teendő? Válaszát köszönöm. Noémi

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy témában

Tisztelt kérdező! A jelenlegi eredményei azt mutatják, hogy a szervezetében nagyon kevés a pajzsmirigy hormon szintje. Ezt a Metothyrin okozza, ami gátolja a pajzsmirigy hormon képzését. Sürgősen egyeztessen orvosával, hogy jelentősen csökkentsék a Metothyrin adagját!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2012. február 18., 18:05; Megválaszolva: 2012. február 22., 15:39
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
pajzsmirigy, thyroxine mellékhatás
Kedves doktornő/úr! Egy éve diagnosztizáltak pajzsmirigy alulműködéssel. Kb 4 hónap (jan-ápr) 25 ug L-thyroxine szedése után 8-ról 4-re csökkent...
Pajzsmirigy
Tiszteletem! Segítséget szeretnék kérni pjzs.uh lelet értelmezésében. Pajzsmirigy jobb lebenye: 20x16x47 mm Bal lebeny: 14x12x42 mm Isthmus: 4 mm...
Tsh ingadozik
T. Doktornő! Évek óta 50 ug thyroxint szedek, s ezzel a tsh-m 2.5-5 között ingadozik évszaktól függően. Az alulműködés Hashimoto, az antiTpo mindig...
Inzulinrezisztencia
Üdvözlöm! Másfél éve amikor terhes voltam , csináltak nálam terheléses cukor vizsgálatot. Ott az első vérvétel értèke 5,7 lett majd a 120 perces...
Pajzsmirígy
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Koleszterincsökkentés célból szertnék lecitint(szójaalapú) szedni,mivel gyógyszert nem szedek rá. Pajzsmirígy...