Összbilirubin

Az lenne a kérdésem, hogy a mostani vérvételnél 35.6 volt az összbilirubin értékem.Ez nagyon magas? Mi lehet az oka? Mit tehetek ellene? Köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza bilirubin témában

Kedves Kérdező!

A bilirubin a vörösvérsejtek lebomlása során képződő pigment, mely az epével választódik ki. Szintjének emelkedése jelenthet fokozott vörösvérsejt-pusztulást, májsejt-sérülést, illetve epeuti elváltozást is. Ha semmi más laboreltérés illetve panasz nincs mellette, leggyakrabban veleszületett epeelválasztási zavar áll a háttérben (Gilbert-kór) . Ebben az esetben aggodalomra nincs ok, kerülni kell az éhezést, a fizikai megeröltetést és a májra ártalmas dolgokat.

Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. május 29., 16:40; Megválaszolva: 2011. október 04., 14:33
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Emelkedett májértékek
Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem az lenne, hogy a laborvizsgálatban a májfunkciós értékek kissé emelkedettek: GOT/ASAT: 42; GPT/ALAT: 109 és Gamma...
Véres nyák
Tisztelt Doktor Úr! Ma arra lettem figyelmes hogy a széklettel friss piros nyák ürült.A székletemet egyenlőre nem láttam véresnek csak a nyákot...
Mi lehet a baj
Tisztelt Doktor! Nemrég olyan tüneteket tapasztaltam magamon ami eddig nem fordult elő . Házi Orvoshoz fordultam , a tüneteim gombóc érzés a torokban...
További vizsgálatok
Tisztelt Doktor Úr! Nagyon szépen köszönöm ,hogy ilyen gyorsan válaszolt. További kérdéseim lennének. Voltam laborban a vérsülyedésem 1-es volt, a...