Nyelőcsőgyulladás?

Tisztelt Doktor Úr!

Csontritkulásra szedtem egy Epolar nevű gyógyszert, minden héten egy tablettát, kb 2 éve. Januárban influenzés voltam, erős köhögéssel, és ezt a gyógyszert akkor is bevettem., Amikor a megfázás, köhögés megszünt, egy erős, égő fájdalmat éreztem a mellkasomban, a szegycsont táján. Ezt a fájdalmat a megfázással hoztam kapcsolatba, és próbáltam kúrálni magam (kamillatea, vitaminok, borogatás), javulás nem volt. Elmentem gégészetre, nem találtak semmit. Nagyon lassan, másfél hónap múlva szünt meg az erősen égő fájdalom.

Amikor már jól éreztem magam, folytattam az Epolar szedését, amelyet addig felfüggesztettem. A gyógyszer bevétele után már aznap délután visszatért az erős égő fájdalom, és ez három hete a mai napig tart. A körzeti orvos felírt egy Lansacid nevű kapszulát, amit 13 napig szedtem, (napi1kapszula reggel), de nem volt semmi javulás. Tegnap voltam gastroeneorológusnál, aki felírt egy Venter nevű granulátumot.

Itthon láttam, hogy ez gyomor és nyombélfekélyre vonatkozik, de nekem a nyelőcsövem fáj. Soha nem volt refluxom, vagy ilyen jellegű problémám. Félek, hogy ha ilyen savlekötőt szedek, még gyomorproblémám is adódhat, és nem tudom mitől szűnik meg a nyelőcsövemben ez a fájdalom. Én arra gondolok, hogy az Epolar hatására egy felmaródás történhetett, hogy lehet ezt begyógyítani? Köszönettel várom válaszát.

Dr. Plósz János válasza nyelőcsőgyulladás témában

Tisztelt Kérdező! Epolar (és a hasonló csontritkulás elleni szerek) gyakran okozhatnak felhasi panaszokat, többek között nyelőcső-felmaródást, súlyos esetben fekélyt is. A Venter granulátum feloldva már a nyelőcsőben is bevonja a sérült nyálkahártyát, ezzel segítve a gyógyulást és szüntetve a panaszokat. A savcsökkentő Lansacid pedig az esetleges savas visszacsorgást gátolhatja, hogy ez se akadályozza a nyálkahártya gyógyulását. Ezen mellékhatások elkerülése végett javasolják a tabletta bő vízzel való bevételét, majd a bevételt követően fél-egy óra függőleges testhelyzetet (nem szabad ledőlni, lefeküdni). Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2011. szeptember 22.

Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések

Gyógyszer helyett is használható a...
Tisztelt Dr.úr/nő! Fiam nyelőcső gyulladásra zantac tablettát szed. Érdeklődnék, hogy meglehet-e próbálni neki a salvus vizet a gyógyszer helyett. Válaszát...
Refluxoesophagitis
Tisztelt Doktornő! Szegycsont mögötti nyelőcsőfájdalommal, evés utána savas böfögés, mellkas és hátfájdalom miatt gyomortükrözésen voltam. A tüneteim kb. 2...
Garatcsorgás 3 éve
Tisztelt Doktor nő/Úr! .. 3 éve kezdődött a betegségem, el dugult az orrom jobb oldalt, és rengeteg fehér habos váladékot köptem ki. A szám kisebesedett....
Mitől fáj a garatom?
December 24. -én kezdődtek a panaszaim. Kellemetlen mellkasi érzésem volt a szegycsontom mögött. Majd észrevettem, hogy miután eszek egyfajta gombócót érzek a...
Lehetek rákos?
Tisztelt Doktor Úr! Gyomortükrözés után a következő leletet kaptam. Amennyiben lehetséges kérem szíveskedjen lefordtani, mivel ezt a kezelőorvos nem tette...
Furcsa hasfájás mitől lehet?
Tisztelt Doktor Úr! Panaszaim tavaly nyáron kezdődtek torokban hajszálérzéssel, torokfájással, esténként égő érzés a torkomban, reggelente rekedtség, majd...