Nyelőcsőgörcs vagy Hiperszenzitivitás?Botox Injekció

Tisztelt Főorvos úr! Több éve vannak fájdalmas mellkasi "történéseim", amik evéssel főleg gyors evéssel összefüggnek fájdalom és lassabb étel haladás jellemzi, az orvosom minden reumatológiai és kardiológiai problémát kizárt vizsgálatokkal, majd gasztroent irányba küldött, ahol negatív endoszkópos és nyelési rtg után diótörő nyelőcsőgörcsöt valószínűsített a szakorvos,manometriára nem küldött biopsziát a nyelőcső falából nem vettek EOE gyanú nem volt. A kalcium csatorna blokkolókra jól reagáltam, ellentétben a ppi-re és a szukralfátra, ez is megerősítette az orvosomban, hogy ez lehet a diagnózis,valamint arra is múlik a tünet, ha borzasztó lassan eszek, ami nyilván a munkahelyen nemigen tolerált dolog, van, hogy 45 perc is van egy sima étkezés,ilyenkor általában nem fáj egyáltalán, de kb az őrületbe kerget, hogy nem tudok normálisan étkezni, ha gyorsabban eszek mindig előjön szinte. Az interneten böngészve találtam egy érdekes beavatkozást, egy bizonyos botox injekciót a nyelőcsőbe, ami nagyon pozitív kritikákat kapott, de engem ilyesmiről nem tájékoztattak, és nem is igen tudom, hogy ez hol van Magyarországon. Gondoltam is rá, hogy Önnel csináltatnám magán úton (mert ha jól láttam ezt gasztroent orvos csinálja, és nem sebész), de a vizsgálatai között ilyet nem láttam, most tanácstalan, de bizakodó vagyok ezzel kapcsolatban. Hol tudnám ezt meg csináltatni? Mik a veszélyei? Mit tegyek? Azt tudom, hogy nincs diagnózisom, és azt a manometria adhat, de arra meg nem küldenek. Viszont ott is hallani, hogy a fájdalom megvan, de a hgmm mégsem éri el a diagnózishoz szükséges mértéket, abban az esetben is megcsinálnák Ön szerint? Vagy esetleg ez valami nyelőcső hiperszenzitivitás nem is görcs? (ilyesmiről is hallottam...)

Dr. Plósz János válasza nyelőcső motilitászavar témában

Mindenképp komplettálni kellene a kivizsgálást és a manometriás vizsgálat gaszteroent. centrumokban elérhető, ugyanitt tudják tájékoztatni a lehetséges terápiáról is. A Botox hatásos, de csak átmeneti javulást okoz. A nifedipine mellett nitrát étkezés előtt használatát érdemes lehet megpróbálni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. november 24.

Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések

Erős mellkasi fájdalmak, nyelőcső...
Tisztelt Doktor Úr! A történetem tavaly szeptemberben kezdödött, teljes kivizsgáláson voltam nagyon intenzív mellkasi fájdalmak miatt, amik főleg evéssel...
Epeúti pangás, epehólyag motilitás
Kedves Doktor Úr! Szeretnék segítséget kérni egy lelet értelmezésébe illetve, hogy maga szerint van-e további teendő ezzel kapcsolatosan Nemrég volt egy HIDA...
Egyiptomi megbetegedés.
Kedves Doktor Úr! 21 éves lány vagyok, glutén-érzékeny születésem óta, kb 4 éves koromban, derült ki. A diétát tartom azóta, nem eszek olyat, amit nem...
Merckformin XR okozta állandósult...
Kedves Doktor Úr! Már sokszor segített nekem a hasznos tanácsaival, amit nagyon köszönök. Most az lenne a kérdésem, hogy egy éve szedek Merckformin XR 2x1000...
Furcsa hasfájás mitől lehet?
Tisztelt Doktor Úr! Panaszaim tavaly nyáron kezdődtek torokban hajszálérzéssel, torokfájással, esténként égő érzés a torkomban, reggelente rekedtség, majd...
Mikrobiom vizsgálat, hiányzó...
Tisztelt Doktor Úr! Mikorbiom vizsgálat során megállapították, hogy az alábbi szervezet számára fontos baktériumtörzsek teljesen hiányoznak nálam:...