Vitamin elszinezheti a székletet?

Tisztelt Doktor Úr! Vitamin el tudja színezni a székletet? Kicsivel több mint egy hete kezdtem szedni reggelente 2 szem pajzsmirigy slim és 1 szem D vitamin 3000-es tablettát. A szejketem kezdett egyre sötétebb barna lenni. Kivéve a héten hétfőn mert egész nap hasmenésem volt. Keddre ez elmúlt de megint sötét lett a szekletem. Ma viszont kétszer volt szekletem és sötét szürke volt már majdnem fekete. Formált volt, olyan mint száraz mint ami székrekedésnél szokott lenni, viszont mint írtam csaknem fekete. Okozhatja ezt valamelyik vitamin vagy valami baj van és azonnal menjen kivizsgálásra? Köszönöm!

Dr. Plósz János válasza sötét széklet témában

Ha a széklet sok időt tölt a vastagbélben, csökkent a víztartalma, a színe pedig egyre sötétebbé válik. A fekete szín oka lehet emésztett vér jelenléte, de ez esetben a széklet állaga kenőcsös, majdnem hasmenéses. Leírása alapján inkább a székrekedés miatt sötétebb a széklet színe.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. szeptember 23., 20:34 ;Megválaszolva: 2022. szeptember 23., 20:50
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Sötét széklet
Érdeklődni szeretnék, hogy a mindennapos étcsokoládé evés (65% os) okozhat -e igen sötét székletet, olyat mint amit a vastabletta.IBS-em van, és...
“Tudatos” alkoholista
Üdvözlöm Az őszinte véleményére vagyok kiváncsi, az utóbbi 10 évben heti rendszerességgel kb 70-100 gramm alkoholt fogyasztok hetente. (nagyon...
Epesav megkötés
Kedves doktor úr! Előzőleg ön javasolta a cholestyramine supremex-et epesav túlműködésre. Sajnos úgy néz ki, hogy nem tudom beszerezni a...
Fekély antibiotikumtól?
Tisztelt Doktor ÚR! Covid után kezdődtek panaszaim, hirtelen erős gyomorégéssel, erős hányingerrel, étkezés után. Majd egy este borsófőzelék...
Heti 1 napon hasmenés
Tisztelt Doktor úr! 38 éves nő vagyok, ez elmúlt évben nagyon sok vizsgálaton estem át. Az előzőekben már kaptam választ Öntől, miszerint...