Torokban furcsa érzés

Tisztelt Doktor Nő/Úr! 26 éves nő vagyok, és 4 héttel ezelőtt az egyik étkezés során azt éreztem, mintha egy kis darab megakadt volna a torkomban. Próbáltam elérni, piszkálni, nyelvemmel mozgatni, de nem történt semmi, idővel az érzés enyhült. Az első napokban csak néhány étkezés után jött elő ez az érzés, mostanra viszont állandósult. Tehát ha nem eszek, akkor is azt érzem, mintha valami felragadt volna a torkomba, mint amikor a pattogatott kukorica kemény héja feltapad. Emiatt és egy most gyógyuló komolyabb övsömör megbetegedés miatt az elmúlt 2 hétben alig eszek. Étvágyam most már lenne, de pár falat étel után azt érzem, mintha egy kis darabkája megmaradna a nyelven bal oldalán hátul. Se elérni nem tudom, nem is látok el odáig, de roppantmód zavar, irritál. Csütörtökön tudom csak megmutatni szakembernek, addig valahogy ki kellene bírnom. Sajnos enni többet nem tudok, mert annyira irritál az érzés, hogy majdnem öklendezésbe megy át, pedig éhes vagyok. Fogyni sajnos fogyok (2, 5 hét alatt 4 kg) , aminek nem nagyon örülök, viszont enni a roppant kellemetlen érzés miatt nem "tudok". Nézegettem a torkom, nem látok különösebben semmit. Mandulakőre is gondoltam, de se fehéres folt, se váladékozás, se kellemetlen szag. Csak az az érzés van -most már állandó jelleggel-, mint mikor pici falatdarabka megtapad a torokban hátul, lent, a nyelvem tövénél. Sós vízzel tegnap óta gargalizálok, tantum verde-t is szopogattam, de nem igen javult. Ha eszek, azonnal felerősödik az "idegentest" érzés, ami 1-1, 5 óra múltával enyhül, alapjáraton csak éppenhogy érzem, de akkor is zavar. Mi okozhatja ezt? Hogyan tudnék enyhíteni rajta, hogy csütörtökig kibírjam valahogy? Köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szigeti Nóra válasza nyelészavar témában

Kedves Kérdező!

Lehet, hogy csak felsértette az étel, de mielőbb mutassa meg szakembernek!

Addig a táplálkozását folyékony tápszerekkel pótolja.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. július 22., 13:22; Megválaszolva: 2012. július 23., 19:38
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Fájdalom a jobb felhasban
Kedves Doktor Úr! Refluxos vagyok, folyamatosan szedem a Nexiumot, emellett is vannak eróziók, de ezzel jól vagyok, nélküle gyomorvérzés volt. H...
Savcsökkentő szedése
Tisztelt Doktor úr! Az 1 hónnappal ezelőtti gyomortükrözés után az orvos 2X40mg Esomeprazol Actavis szedését írta fel. 3 hét után a...
Székletürítési problémák...
Tisztelt Doktor Nő / Úr! Édesapám egészsége ügyében írok, mivel egy hónapja gondok vannak a székletével, és a jelenlegi járványügyi...
Epekő bontás
Tisztelt Dr. úr! Az lenne a kérdésem, hogy próbálkozok az epeköveim bontásával Ga..met epesav szedésével. Ugyanakkor olvastam, hogy a fekete retek...
Baba gyógyszer mellett
Kedves Dr Úr! A férjemmel babát szeretnénk, viszont neki imuran gyógyszert kell szednie colitis ulcerose miatt. A gyógyszer miatt le kell mondanunk a...