Clostridium difficile

Tisztelt Doktor Úr/ Nő! Arról szeretném kérdezni, hogy, mennyire veszélyes az rám a családomra, ha székletemben clostridium difficile A és B toxint találtak, de baktérium nem tenyészett ki? Milyen óvintézkedést ajánl? A gasztoenterológus nem enged dolgozni (próbaidős vagyok!), a háziorvos engedett volna, de meggondolta magát, a gyerekorvos szerint nyugodtan mehetnek a gyerekeim iskolába, bölcsibe. Óvodában dolgozom. Ha az ottani gyerekeket veszélyeztetném, akkor a sajátjaimat miért nem? Az elmúlt időszakban sok gyógyszeres, antibiotikumos kezelés alatt estem át, ami számomra az IBS, és kontaminált bélszindróma miatt veszélyes, de elkerülhetelen volt, sőt a továbbiakban is kell majd még fogászati és urulógiai kezelés. Jelenleg Ranithidin mellett szedem a Kliont 10 napig, de érzem be van gyulladva a nyelőcsövemtől végig a vastagbélig. Tartok tőle, hogy ez ördögi kör, de akkor mi a megoldás? Ráadásul tejcukor, szója érzékenységem miatt sem mindegy mit szedek. Mostanában sok gyulladás jelentkezett a szervezetemben, nem értem miért jött össze ennyi minden. Ez olyan rendellenes.Remélem nem a kontamináció terjedt tovább a szerveimre? Kaptam rá ugyan Normix-ot régebben, de ellenőrzést nem tartott az orvos szükségesnek. Sajnos a vizeletemben is sok baktériumot találtak, és rengeteget járok vécére, nagy, mennyiségű vizelet ürül. Cukorm rendben, Urológus követ, egyebet nem látott, Nőgyógyászhoz küld. Engem azonban aggaszt, hogy úgy érzem kiszáradok., Amit iszok folyadékot fél óra-óra múlva átszalad rajtam. Száraz a szám, a torkom, a nyelőcsövem, és úgy érzem a beleim. Lehet, hogy ezért is vagyok fogékonyabb a fertőzésekre? Mi a véleménye? i lehet a probléma? hoyagn tudnék kitörni ebből az ördögi körből? Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Plósz János válasza Clostridium difficile fertőzés témában

A clostridium difficile okozta hasmenés és bélgyulladás kifejezetten antibiotikum szedést követően fordul elő. A clostridium bárkinek benne lehet a bélflórájában, addig amíg túl nem növekszik (egyéb fertőzés, antibiotikum kezelés miatt), nincs vele probléma. Íg elkülönítést nem igényel (nyilván fokozott higiéne mellett). A nagy folyadékbevitel hátterében érdemes kizárni a hormonális illetve vese-eredetű okokat. Az antibiotikum mellett is érdemes elkezdeni pre- és probiotikum fogyasztását, ezen készítmények segíthetnek helyreállítani a normál bélflórát.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2011. november 28.

Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések

Clostridium difficale fertőzés
Tisztelt Doktor Úr! Hasmenéses széklet miatt, mintát vettek és Clostridium difficile fertőzést állapítottak meg. Mire visszajött a laborból a, minta, addigra...
Clostridium difficile
Tisztelt Doktornő! Édesanyámnak (82 éve) clostridium difficile betegséget diagnoztizáltak a székletéből. Egy 3 hetes felsőlégúti betegség rosszabbodásakor...
Clostridium difficile, lehet, hogy...
Kedves Doktor Úr/Nő! Kisfiam 3 hónapos korától baj van a székletével. Először az aranysárgát felváltotta egy méregzöld színű, nyákosabb, híg széklet. A...
Epeúti pangás, epehólyag motilitás
Kedves Doktor Úr! Szeretnék segítséget kérni egy lelet értelmezésébe illetve, hogy maga szerint van-e további teendő ezzel kapcsolatosan Nemrég volt egy HIDA...
Egyiptomi megbetegedés.
Kedves Doktor Úr! 21 éves lány vagyok, glutén-érzékeny születésem óta, kb 4 éves koromban, derült ki. A diétát tartom azóta, nem eszek olyat, amit nem...
Merckformin XR okozta állandósult...
Kedves Doktor Úr! Már sokszor segített nekem a hasznos tanácsaival, amit nagyon köszönök. Most az lenne a kérdésem, hogy egy éve szedek Merckformin XR 2x1000...