Egyre jobban vizesedik a lábam, mit tehetek ellene?

T. Doktor Nő/Úr! Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy 3 évvel ezelőtt túlsúlyom és magas vérnyomásom miatt (akkoriban nem szedtem rendszeresen a gyógyszereimet) 36 évesen stroke-t kaptam. Akkor fogyókúrába kezdtem és viszonylag hamar -5 hónap alatt 152 kg-ról 110 kg-ra fogytam. A gyógyszereimet pedig az óta rendesen szedem. A folyamatos vizsgálatok alatt azonban megállapították, hogy a bal vesémen egy kisebb daganat található, melyet műtétileg eltávolítottak. Mivel még nagyon korai stádiumban volt ezért viszonylag könnyen eltávolítható volt, és semmilyen további következménnyel nem járt. A problémám az, hogy bár az étkezésemre már nem figyelek oda annyira, mint a stroke után 20 kg-ot visszahíztam. Az előírt gyógyszereket szedem rendesen. A vérnyomásommal minden rendben, azonban a bal lábam egyre jobban vizesedik. Gyógyszereim: Valsartan 160mg/25mg (R: 1) , Amlodipin 10mg (R: 1/2 E: 1) , Metoprolol 50mg (R: 1 E: 1) , Doxazosin 2 mg (R: 1) , Milurit 300 mg (R: 1) , Aspirin Protect 100 mg (D: 1) , Atorvastatin 20 mg (E: 1) , Cavinton Forte 10 mg (E: 1) , Folsav 3 mg (E: 1) , Frontin 0, 25 mg (R: 1 D: 1/2 E: 1) Az lenne a kérdésem, hogy mit tehetek annak érdekében, hogy ez a folyamat ne súlyosbodjon el, illetőlegesen hogyan tudnám ezt csökkenteni? Mely ételeket kellene elsősorban mellőznöm? Ez a vizesedés lehet e valamilyen újjabb előjele bármely korábbi betegségemnek? Köszönettel R.István

Dr. Szanyi Andrea válasza vizesedés témában

Kedves Kérdező!

Ha csak az egyik lábán észleli a vizesedést, akkor a háttérben helyi okot kell keresni. Mivel nem említi, hogy a stroke következtében milyen maradványtünete van, gyengébb-e az egyik lába, nehéz véleményt mondanom. Lehet, hogy nem egyenletes terhelés éri a két végtagját vagy egyéb statikai oka van. Keresse fel kezelőorvosát, látatlanban nem lehet diagnózist mondani.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. augusztus 27., 22:51; Megválaszolva: 2014. augusztus 29., 21:40
Kérdések és válaszok: Elhízás
Vízfelgyülemlés
Tisztelt Webdoktor! Testsúlyom miatt már régóta küzdök a vizesedés ellen, vizelethajtót szedek. Eddig nem is volt problémám. KB. két hónapja...
Vérkép [LDH, GPT, GGT]
Szép napot! Az utóbbi két évben lassan 20 kilót fogytam, nem iszok alkoholt, gyógyszert sem szedek. Rekeszsérv műtét előtti vizsgálatkor jött ki...
Pajzsmirigy?
189 cm vagyok és 120kg. Nagyon elegem van abból, hogy nem tudok lefogyni. Naponta 2000kcal alatt van a bevitelem, (naplózom) 1,5 órát kardiózok heti 3...
Stroke után hízás
Üdvözlöm! Kb egy éve stroke-os lettem, fél évig kórházban voltam. Utána kb 4 hónap alatt 7 kg-ot híztam, melyet nem tudok menni. Tudok menni, napi...
"rossz íz" nem maradhat
Tisztelt Doktor úr! Igen kínos kérdéssel fordulok önhöz, amit a saját nőgyógyászomtól személyesen nem mertem megkérdezni. Körülbelül egy éve...