Alkohol + medrol: S...

Üdv. Az egyén 4 % alkohol tartalmu sört fogyaszt, 3-4 litert naponta, saját belátása szerint nem akar korházba menni [aránylag sok a műhiba arány a környéken, sok ismerőse is volt beteg], fél tőle. Krónikus gyulladásos betegsége van, nem hajlandó beszedni a kiírt gyógyszert (medrol) . naponta hány alig tud enni valamit hogy vissza ne jönne, most főleg gyomor és hastájéki fájdalmai vannak az izületiek és egyebek mellett. Ha most meg lenne tőle tagadva az alkohol (ilyenkor van hogy kiborul és volt rá példa hogy összetört valamit) , akkor mennyi idő ami után biztonságosan lehetne beadni neki a gyógyszert (izomba injekció) , és mennyi idő míg lenne valami hatása? Olvastam hogy gyomorfekély kialakulása esetén nem tanácsos kortikoszteroidokat szedni. Esetleg lenne-e valami alternatíva, ami csak a fájdalom érzetet csökkentené, a gyulladást nem (valamilyen gerinctáélyékra beadott fájdalomcsillapító injekció, de azt talán csak szakember adhatja be)? Ezt csak azért hogy biztos legyen valami látható hatása, hogy jobban bízzon az orvosokban.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szántó Antónia válasza szteroid témában

Tisztelt Kérdező,

csak annyit tudok mondani, hogy az alkoholfogyasztást kell először mérsékelni. Ez nagyon sok, és biztosan nem elég, ha egyik napról a másikra nem kap az illető alkoholt. Ehhez a leálláshoz pszichiáter segítségét kell igénybe venni, kell valamilyen nyugtatót szednie, hogy ne alakuljanak ki az elvonási tünetek. A steroidot egyébként be lehet így is adni, csak gyomorvédő kell hozzá. De nem írta, hogy milyen gyulladásos betegségre akarnak szteroidot adni. A nem szteroid tartalmú gyógyszerek is károsíthatják a májat, tehát tiszta lelkiismerettel azokat sem tudnám javasolni. Van egy-két olyan tapasz, amiben nem szteroid gyulladáscsökkentő van, ezeket talán megpróbálhatja, és van egy olyan tapasz is, ami hőt fejleszt, így csillapítja a fájdalmat, nincs benne gyógyszer, ezt oda kell tenni, ahol fáj. De a legfontosabb, hogy alkoholból kevesebbet fogyasszon. Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. október 15., 16:39; Megválaszolva: 2011. október 17., 15:03
Kérdések és válaszok: Egyéb
Teherbe esés
Tisztelt Doktor Úr! Én egy 28 éves rendszeresen sportoló nő vagyok. Pár hónapja anabolikus szteroidot próbáltam ki a sportból kifolyólag, és...
Segítség...
Tisztelt doktornő/úr! Számomra egy fontos kérdéssel fordulnék önökhöz tudom nem kötelesek rá válaszolni de én szeretném önöket kérni ennek...
Szteroidos ödéma
Tisztelt Dr. Úr! Medrolt és SzoluMedrolt szedtem közel két hónapon keresztül, illetve kaptam vénásan. Nagyon sok víz van nálam. Napi 2 szem Furon...
Éveken át tartó szteroid kezelés...
Hetek óta bíbelődök gyengeséggel, étvágytalanséggal, hányingerrel, esetenként hányással, hasmenéssel. Eleinte a szoptatás abbahagyása utáni...
Teljes vérkép
T. doktor nő/úr! Az lenne a kérdésem, hogy egyik barátom szteroidot használt 5 hétig 8 ampullát adott be magának. Egy hónap után elmennt...